تعمیر انواع یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و پکیج

تعمیر انواع یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و پکیج

۲ بازديد

 

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که مواد غذایی را در یخچال و کنار هم یخ زده ببینید. این مشکل ممکن است برای تمام مواد غذایی داخل یخچال مانند میوه، گوشت، سبزیجات، نوشیدنی ها و مایعات رخ دهد که طعم آنها را نیز تغییر می دهد. برای بررسی علت یخ زدگی داخل یخچال و رفع این مشکل در دستگاه، ابتدا باید تنظیمات یخچال را بررسی کنید.

گاهی به دلیل عیب و نقص یکی از قطعات اصلی یخچال، این مشکل و یخ زدن مواد غذایی در دستگاه ایجاد می شود و تکنسین باید قطعات معیوب یخچال را تعویض کند.

 ۵ دلیل اصلی یخ زدن مواد غذایی در داخل یخچال

اصلی ترین کار یخچال سرد کردن و نگهداری مواد غذایی در داخل دستگاه است. اما گاهی اوقات این عملکرد یخچال به هم می خورد و سرمای شدید آن باعث یخ زدن غذا و عدم استفاده از غذا می شود. افزایش دمای یخچال بیش از حد معمول می تواند علت یخ زدن داخل یخچال و عدم استفاده از مواد غذایی داخل دستگاه باشد که باعث این امر و افزایش دمای یخچال می شود.

برای تعمیر یخچال اسنوا مدل 810 و تعمیر یخچال وستینگهاوس روی لینک بزنید.

در واقع دمای ایده آل و معمولی برای یخچال باید بین ۱ تا ۴ درجه سانتیگراد یا بین ۳۴ تا ۴۰ درجه فارنهایت باشد. این دمای معمولی یخچال با توجه به تغییرات دمایی فصول و شروع فصول سرد و گرم سال تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، برای فصول گرم، این میانگین دما باید در حداکثر خود باشد و در فصول سرد و زمستان، این دمای معمولی باید در حداقل دما تنظیم شود.

بنابراین به طور کلی برای تعیین دمای مناسب یخچال به منظور جلوگیری از یخ زدگی مواد غذایی و جلوگیری از بروز مشکلات و ایرادات دستگاه باید بیان کنیم که برای فصول گرم و تابستان دمای معمولی داخل دمای یخچال باید بین 3 تا 4 درجه سانتیگراد باشد. تنظیم و تعیین شود. به همین ترتیب برای فصول سرد و زمستان دمای معمولی داخل یخچال باید بین ۱ تا ۲ درجه سانتیگراد تنظیم شود. با تغییر دمای یخچال و تنظیم صحیح آن، می توانید عمر دستگاه خود را افزایش دهید و از بروز مشکلات و نقص هایی مانند این جلوگیری کنید.

خرابی ترموستات

 قسمت ترموستات وظیفه کنترل دما و سرمای داخل یخچال را بر عهده دارد. در صورت افزایش دمای یخچال، این قسمت کمپرسور و فن های یخچال را روشن کرده و فرآیند خنک سازی را انجام می دهد. این قطعه از طریق سیم به مدار کمپرسور متصل شده و این کنترل را انجام می دهد.خرابی این قطعه عامل یخ زدگی داخل یخچال بدون یخ زدگی می باشد. برای حل این مشکل یخچال، تکنسین باید مشکل این قطعه را بررسی کرده و آن را تعویض کند.

خرابی دمپر ورودی هوا 

قسمت دمپر هوا یکی از قطعات اصلی و مهم یخچال می باشد و خرابی این قطعه یکی از عوامل اصلی یخ زدگی داخل یخچال می باشد. در واقع این قسمت جریان هوای فن اواپراتور را در داخل یخچال متعادل می کند و میزان هوای سرد ورودی به قسمت مواد غذایی و خوراکی های یخچال را کنترل می کند. لذا با توجه به حساسیت بالای این قطعه، بازرسی و تعمیر یخچال فریزر باید توسط تکنسین های معتبر انجام شود.

خرابی ترمیستور

ترمیستور یا سنسور دما وظیفه اندازهگیری دما و تنظیم خودکار دمپر یخچال را بر عهده دارد. ترمیستور از یک کپسول پلاستیکی با دو سیم متصل به آن تشکیل شده است که در ورودی هوا قرار می گیرد. بنابراین در صورت خرابی این قطعه در یخچال فوق العاده سرد خواهد بود. بررسی عیوب این قطعه باید توسط تکنسین انجام شود و در صورت وجود ایراد یا خرابی این قطعه آن را تعویض نمایید.

خرابی برد الکتریکی

بخش اصلی یخچال که عملکرد سایر قسمت ها را کنترل و نهایی می کند، برد اصلی برق دستگاه می باشد. بنابراین اگر کوچکترین عیب یا اختلالی برای این قسمت اصلی و حساس یخچال ایجاد شود، در قسمت های دیگر نیز مشکل ایجاد می کند. در واقع چون تمام سنسورهای یخچال به قسمت برد برق متصل هستند این عیب قطعه باعث افزایش دما و یخ زدن داخل یخچال بدون یخ زدگی می شود. این قطعه حساس و اصلی نیز باید توسط تکنسین بررسی شود و با قطعه پارچه ای و مدل اصلی دستگاه جایگزین شود.

خرابی برد کنترل دما 

 هر گونه نقص در برد کنترل دما باعث اختلال در انتقال مداوم ولتاژ به سیستم خنک کننده دستگاه می شود و در نتیجه فضای داخلی یخچال بیش از حد سرد می شود. به همین ترتیب شاهد انجماد مواد غذایی در یخچال و به خصوص انجماد میوه ها در قسمت jamiyeva دستگاه خواهید بود. این مشکل و عیب دستگاه که عامل یخ زدگی داخل یخچال بدون یخ زدگی می باشد باید توسط تکنسین بررسی و بررسی شود و قطعه معیوب تعویض شود.

سخن پایانی  

وجود کوچکترین ایراد و اختلال در عملکرد هر یک از این قسمت های ذکرشده  می تواند علت یخ زدگی داخل یخچال و عدم استفاده از مواد غذایی داخل دستگاه باشد. همانطور که اشاره کردیم دلایل یخ زدن مواد غذایی که به دلیل خرابی این 5 قسمت حساس و اصلی دستگاه رخ داده است باید توسط تعمرکارات مجرب و نمایندگیهای معتبر یخچال فریزر بررسی شود.

توصیه می کنیم اگر در این زمینه و تعمیر لوازم برقی تخصص و تجربه کافی ندارید، بهتر است از دستکاری یخچال و تغییر تنظیمات آن خودداری کنید. زیرا تغییرات نادرست در دستگاه باعث بروز مشکلات و ایرادات دیگری در دستگاه خواهد شد.

 
۱۰ بازديد

 

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که ماشین لباسشویی آبکشی قابل قبولی نداشته باشد! از نظرشما لیل این اختلال از موتور ماشین لباسشویی میباشد یا این که بقیه قطعات ماشین لباسشویی؟ آبکشی نکردن ماشین لباسشویی علت های فراوانی دارد. در اینگونه مواردی قطعات داخلی ماشین لباسشویی می بایست دقیق بررسی شوند

قفل در ماشین لباسشویی

قفل در ماشین در لباسشویی‌های خودکار وجود دارد. این قفل برای امنیت دستگاه در نظر گرفته شده و مانع از باز شدن در ماشین لباسشویی در هنگام شستن میشود. کار قفل در ماشین لباسشویی به‌این شکل میباشد که به برد اصلی و تایمر پیغام می دهد که در ماشین لباسشویی قفل بوده تا ماشین بتواند روند مراحل آبکشی را اعمال دهد.

زمانی که قفل در مشکل داشته باشد، پیغام آبکشی به برد اصلی منتقل نخواهد شد و آبکشی انجام نمیشود. در ماشین لباسشویی‌های نو که صفحه دیجیتالی دارد، این اشتباه با یک پیغام نمایش داده میشود. در حالتی‌که با اینگونه مشکلی روبه‌رو شدید، از تعمیرکاران زبده برای تعمیر لباسشویی خود کمک بگیرید.

برای آشنایی با قطعات مهم  لباسشویی اسنوا کلیک کنید.

خرابی تسمه محرک ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی‌های اتومات تسمه محرک وظیفه انتقال قدرت به سبد شستشو را دارد. انتقال قدرت بوسیله یک تسمه انجام یافته و نیروی موتور از این راه موجب چرخش دیگ و آبکشی ماشین لباسشویی گردد. وقتی که دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد یا این که آبکشی ماشین لباسشویی در گیر اختلال گردیده است، بایستی به سراغ این قسمت بروید. برخی اوقات تسمه ماشین لباسشویی بر تاثیر فشار بیش تر از حد در گیر مشکل می شود و در نهایت باعث به پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی شود. برای آنالیز کردن تسمه می بایست قسمت پشت ماشین را بررسی فرمایید.

آبکشی نکردن ماشین لباسشویی در خرابی کلاچ ماشین لباسشویی

کلاچ ماشین لباسشویی سبب اتصال موتور انتقال نیرو و دیگ می‌گردد. وقتی که کلاچ ماشین لباسشویی خراب شود. چرخش دیگ متوقف گردیده یا این که با کندی روبه‌رو شود. کلاچ ماشین لباسشویی ممکنه بر اثر فرسایش به‌مرور در گیر آسیب شود و در‌این حین صدایی مانند خراشیده شدن میدهد. هر هنگامی که تراشه یا این که خرده فلز تحت دستگاه پیدا شد و بوی سوختگی به مشامتان رسید، قطعا دستگاه را بدون صدا فرمایید. در این‌حالت کلاچ ماشین لباسشویی حاد گردیده و علت  آبکشی نکردن ماشین لباسشویی میتواند خرابی کلاچ باشد.برای دسترسی به کلاچ می بایست موتور ماشین لباسشویی بیرون آورید و این عمل را به عهده تعمیرکاران ماهر بسپارید

فعالیت نکردن کلاچ ماشین لباسشویی

فرسودگی و خرابی لوله ها و شیلنگ های لباسشویی؛ یک کدام از دست اندرکاران آبکشی نکردن ماشین لباسشویی که گاه علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی خرابی شیلنگ ماشین لباسشویی میباشد. رسوبات و املاح آب شهری موجب گرفتگی لوله تخلیه ماشین لباسشویی می گردد که در نهایت سبب جمع شدن آب در ماشین شود. همینطور هنگام نصب لوله‌های ورودی و خروجی ماشین لباسشویی بایستی به ارتفاع و طول شیلنگ ماشین لباسشویی توجه کرد. در صورتیکه طول شیلنگ یا این که ارتفاع آن از حد مجاز بیشتر باشد، ممکنه آب دقیق تخلیه نشود و بدنه ماشین لباسشویی گیر کند؛ براین اساس در اینگونه مواردی توصیه می کنیم لوله‌های خروجی ماشین لباسشویی را با دقت نگاه کنید تا هیچ تاب یا این که پیچ‌خوردگی نداشته باشد.

برای تعمیر پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا کلیک کنید.

 

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

شیر برقی ماشین لباسشویی یکی‌از قطعات مهم لباسشویی میباشد که آب ورودی به دستگاه را تهیه و تنظیم می‌نماید. پس از روشن شدن ماشین لباسشویی جریان برق به شیر برقی میرسد و به‌شکل اتومات موجب ورود آب به ماشین لباسشویی می‌گردد. آب از راه دیگ اصلی و جاپودری وارد ماشین لباسشویی گردد. برای کارکرد مطلوب ماشین لباسشویی دقت کنید که فشار بیش تر از اندازه به ماشین وارد نکنید. همینطور برای شستن کت و شلوار با ماشین لباسشویی یا این که پتو به طبع به وزن آن ها دقت  کرده تا فشاری به ماشین لباسشویی وارد نشود.خرابی شیر برقی موجب می‌گردد آب درست وارد ماشین لباسشویی نشود. به کار گیری مداوم و بیشتراز حد ماشین لباسشویی یا این که گرفتگی شیر و رسوبات، موجب وخیم شدن شیربرقی ماشین لباسشویی شود.

تهیه و تنظیم آب در ماشین لباسشویی بوسیله شیر برقی

در‌این نوشته‌ی علمی برخی از دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی را بررسی کردیم و انگیزه‌های متفاوت آن را شرح دادیم. درحالت‌کلی هنگامی که به نقص‌ آبکشی نکردن ماشین لباسشویی برمی‌خورید، می بایست در بالا لوله‌های ماشین لباسشویی را بررسی فرمایید. در شرایطی‌که گرفتگی در لوله‌ها مشاهده نکردید، ممکن میباشد اختلال از در یا این که موتور ماشین لباسشویی باشد. پیشنهاد می کنیم در اینگونه مواردی مسلما از تعمیر کاران زبده و متخصصین در این زمینه کمکم بگیرید.

 

۲ بازديد

میدانید که یخچال چه وسیله مفید و موثری است و حتما تا به حال به این فکر کرده اید که اگر روزی این یخچال خراب شود یا در زندگی شما نباشد چقدر با مشکل مواجه خواهید شد. به همین دلیل با توجه به مطالبی که ذکر شد; تصمیم داریم به نکاتی در رابطه با تعمیر یخچال اشاره کنیم

مشکلات حاد در یخچال

اولین چیزی که می تواند به شما کمک کند؛ در مورد تعمیر یخچال اطلاعات زیادی کسب کنید; این برای دانستن مشکلات حاد یخچال است، یعنی مشکلاتی که در صورت بروز آنها باید از تعمیرکار کمک بخواهید.

 

اولین مشکل حاد: خرابی لاستیک

همانطور که می دانید دور درب یخچال های مختلف یک لایه لاستیک وجود دارد. اگر این لایه لاستیک آسیب ببیند باید خیلی سریع آن را حل کنید اما خودتان نمی توانید این لاستیک را تعویض کنید و باید از افرادی که این کار را بلد هستند کمک بگیرید.

 

مشکل حاد دوم: گرم شدن بیش از حد موتور یخچال

موضوع دیگری که باید بلافاصله پس از وقوع آن بررسی گرم شدن بیش از حد موتور یخچال می تواند آزار دهنده باشد.

 

سومین مشکل حاد: یخچال خنک نمی شود

همانطور که می دانید؛ وظیفه اصلی یخچال جلوگیری از فساد مواد غذایی با پایین نگه داشتن دما و سرد نگه داشتن فضای داخل یخچال است. اما مسلماً اگر روزی یخچال شما آنطور که باید دما را پایین نیاورد، باید خیلی سریع برای تعمیر یخچال و رفع این مشکل از افراد ماهر کمک بگیرید؛ زیرا می تواند به برخی از قسمت های دیگر یخچال شما آسیب برساند.

چهارمین مشکل حاد: صدای یخچال

آخرین مشکل حادی که برای تعمیر یخچال توصیه می کنیم ; صدای یخچال بیش از حد بلند است، زمانی که این صدا بلند و آزاردهنده باشد نشان دهنده شل بودن بست های داخل موتور یا سایر قسمت های یخچال خواهد بود و باید به حالت اولیه برگردند.

 

چگونه از تعمیر یخچال جلوگیری کنیم؟

موضوعی که می تواند اطلاعات شما را در زمینه تعمیر یخچال تا حد زیادی افزایش دهد; این برای شناخت بهترین راهکارهایی است که می تواند از تعمیر یخچال جلوگیری کند. در ادامه به این راهکارها اشاره خواهیم کرد.

 

راه حل اول

با توجه به اینکه نوسانات برق شهری زیاد است و این نوسانات می تواند به سیستم برق یخچال شما آسیب برساند; توصیه می کنیم برای جلوگیری یا به تعویق انداختن تعمیر یخچال حتما یک محافظ برق روی سیم برق یخچال خود قرار دهید.

 

راه حل دوم

نکته دیگری که می تواند در تعویق تعمیر یخچال موثر باشد؛ یعنی هرگز نباید غذای داغ را بدون درب در یخچال قرار دهید.

 

 راه حل سوم

یکی دیگر از مسائل مفید این است که یخچال خود را در معرض وسایل مولد گرما مانند اجاق گاز و همچنین نور مستقیم خورشید قرار ندهید. پس به این نکته نیز توجه کنید.

 

راه حل چهارم

اکیدا توصیه می شود برای جلوگیری از تعمیر یخچال، آن را در فاصله 5 تا 8 سانتی متری از دیوارهای اطراف قرار دهید. زیرا نزدیک بودن یخچال به این دیوارها می تواند باعث آسیب و مشکلاتی برای یخچال شما شود.

 

راه حل پنجم

زمانی که قصد تمیز کردن یخچال خود را دارید، لازم است آن را از برق بکشید و بعد از تمیز کردن آن را به برق بزنید و با این کار از تعمیر یخچال جلوگیری کنید.

 

راه حل ششم

برای آخرین راه حل، ما نیز توصیه می کنیم؛ اگر قرار است برای سفر چند روزه خانه را ترک کنید؛ ترموستات یخچال خود را روی پایین ترین حالت قرار دهید و سپس از خانه خارج شوید و در نتیجه تعمیر یخچال خود را به تاخیر بیندازید.

هزینه تعمیر یخچال

همانطور که می دانید؛ با توجه به اینکه خرابی و تعمیر یخچال مشکلی است که در اکثر مواقع به صورت ناگهانی اتفاق می افتد. شاید مردم در آن لحظه توانایی مالی برای پرداخت هزینه تعمیر یخچال را نداشته باشند. به همین دلیل است که از این موضوع بسیار نگران هستند و سؤال می کنند; در پاسخ به این سوالات باید گفت که متاسفانه به دلیل انواع ایرادات فراوانی که برای یخچال های مختلف پیش می آید، نمی توان یک عدد را به عنوان هزینه تعمیر یخچال ذکر کرد. زیرا این هزینه به عوامل زیادی مانند نوع خرابی، میزان خرابی، تعویض یا عدم تعویض قطعه، گارانتی یخچال، نوع قطعه تعویض و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.

۳ بازديد

وستینگهاوس یا وستینگهاوس یک برند آمریکایی در زمینه تولید لوازم برقی و خانگی است. موسس این شرکت جورج وستینگهاوس مهندس برق کارآفرین است که فعالیت خود را از سال 1886 آغاز کرد.این شرکت لوازم خانگی با حدود یک قرن تجربه در زمینه تولید انواع لوازم برقی یکی از معروف و محبوب به شمار می رود. برندهای سراسر جهان کیفیت بخشی جدایی ناپذیر از محصولات Westinghouse است. اگرچه این شرکت مدتی است که تولید خود را متوقف کرده است، اما محصولات آن همچنان در بازارهای جهانی و ایران موجود است. در دهه 60 و 80 لوازم خانگی وستینگهاوس در بازار ایران رکود زیادی داشت اما در دهه اخیر توانسته با کیفیت منحصر به فرد خود دوباره سهم واقعی خود را در بازار ایران پیدا کند.

یخچال وستینگهاوس

همانطور که می دانید یخچال یکی از اجزای ضروری هر خانه و آشپزخانه ای است و برای نگهداری مواد غذایی به آن نیاز دارید. یخچال با فراهم آوردن محیطی با دمای پایین امکان نگهداری طولانی مدت مواد غذایی را به شما می دهد و هر زمان که بخواهید می توانید به راحتی به انواع میوه ها و مواد غذایی دسترسی داشته باشید.

شرکت Westinghouse لوازم خانگی مختلفی تولید می کند که از مهمترین آنها می توان به یخچال، کولر و اجاق گاز اشاره کرد. ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، فر، مایکروفر و هود از دیگر محصولات جانبی تولید شده توسط این شرکت می باشد. اما محصولی که باعث شده بیشتر افراد این برند را بشناسند یخچال و اسپلیت های آن است. این شرکت اولین تولید کننده کولر گازی اینورتر کم مصرف (با مصرف انرژی A) در جهان می باشد. یخچال فریزر وستینگهاوس با طراحی منحصر به فرد و کیفیت و دوام بالا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و می تواند پاسخگوی نیازهای همه علایق و سلایق مختلف در سراسر جهان باشد. این محصولات در شرایط آب و هوایی مختلف به خوبی عمل می کنند و همین امر باعث گسترش بازار جهانی این محصولات شده است. دوام رمز محبوبیت بالای محصولات این برند آمریکایی است. انواع یخچال فریزر اعم از یخچال فریزر و یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید توسط این شرکت تولید می شود.

نحوه نگهداری از یخچال فریزر وستینگهاوس

مانند سایر وسایل برقی، یخچال نیز روش نگهداری خاصی دارد. قبل از استفاده از هر وسیله برقی بهتر است دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید تا در صورت تغییر در عملکرد یا صدای آن بتوانید سریعا آن را شناسایی و در صورت امکان تعمیر کنید. احتمال خرابی انواع یخچال فریزر تولیدی وستینگهاوس به دلیل کیفیت بالای قطعات به کار رفته در آنها بسیار کم است اما این دستگاه ها نیز مانند سایر لوازم برقی خانگی آسیب می بینند. در اینجا لیستی تهیه کرده ایم که به شما کمک می کند تا در مورد یخچال وستینگهاوس و عیوب آنها بیشتر بدانید. در هر صورت بهتر است پس از بروز هر گونه مشکل با مراکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی وستینگهاوس تماس گرفته و از اقدامات منفعلانه خودداری نمایید.

ایرادات احتمالی در یخچال وستینگهاوس

برخی از ایراداتی که در یخچال وستینگهاوس مشاهده می شود عبارتند از:

  • افزایش صدای کارکرد موتور
  • صدای بوق که می تواند به دلیل اختلال باشد و قطع نشدن آن
  • انتقال برق به بدنه یخچال فریزر
  • مشکل بسته شدن درب یخچال یا فریزر: این ممکن است به دلایل مختلفی باشد که معمولا خرابی لاستیک اطراف آن یکی از شایع ترین دلایل آن است.
  • یخ زدایی نکردن یخچال فریزر وستینگهاوس
  • جریان یا چکیدن آب در قسمت های مختلف یخچال به خصوص قسمت فریزر
  • گرم شدن داخل یخچال یا فریزر و خراب شدن مواد غذایی داخل آن
  • خودکار نکردن موتور یخچال فریزر وستینگهاوس و کارکرد دائمی آن
  • خاموش شدن موتور یخچال فریزر وستینگهاوس
  • چراغ دمای چشمک زن یا صفحه LED یخچال وستینگهاوس یا ساید بای ساید
  • نشت گاز یخچال فریزر وستینگهاوس
  • فراستینگ یخچال فریزر وستینگهاوس به خصوص در قسمت فریزر مدل های مختلف آن
  • بو یا طعم نامطبوع آب و غذا در یخچال
  • خرابی آبسردکن یا یخ ساز یخچال و فریزر Wesinghaus

عیب یابی اتوماتیک یخچال فریزر وستینگهاوس

یخچال های وستینگهاوس مانند بسیاری از یخچال های امروزی دارای سیستم عیب یابی خودکار هستند تا در صورت بروز مشکلاتی با نشان دادن کد خطا در صفحه LED به ما کمک کنند تا مشکل را زودتر حل کنیم. یخچال خود را تعمیر کنید. در اینجا برخی از خطاهای رایجی که ممکن است در مدل های مختلف یخچال وستینگهاوس مشاهده کنید را گردآوری کرده ایم. البته باید توجه داشته باشید که خطاهای مختلف در مدل های مختلف ممکن است تعابیر متفاوتی داشته باشند. بنابراین در صورت مشاهده پیغام خطا بهتر است به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید.

خطای E0 در وستینگهاوس در کنار هم

خطای E0 می تواند به دلایل مختلفی باشد. این خطا می تواند به دلیل کار مداوم سنسور فریزر، قطع و یا خرابی آن باشد. البته خرابی برد الکترونیکی یخچال فریزر نیز می تواند باعث بروز خطای E0 شود.

همانطور که از نام سنسور فریزر پیداست، نقش آن تشخیص دمای فریزر است. این سنسور به تغییرات دمای تنظیم شده حساس بوده و دما را به برد الکترونیکی یخچال ارسال می کند. خرابی سنسور فریزر یکی از دلایل اصلی تغییر دمای فریزر است زیرا در این صورت دمای صحیح فریزر تشخیص داده نمی شود. در این صورت بهتر است سنسور فریزر را تعویض یا تعمیر کنید که برای این کار نیاز به کمک تکنسین تعمیر یخچال وستینگهاوس دارید. مراجعه به مراکز و نمایندگی های مجاز تعمیر یخچال وستینگهاوس به دو دلیل ضروری است: 1. این تکنسین ها از قطعات اورجینال نیز استفاده می کنند. 2. آموزش های لازم برای تعمیر یخچال شما را دیده اند.

خطای E1  در یخچال وستینگهاوس

کد خطای E1 معمولا مربوط به سنسور یخ زدایی دستگاه است. این خطا می تواند مربوط به خرابی سنسور، قطع شدن آن از یخچال و یا از برد الکترونیکی دستگاه باشد. همچنین مقدار اهمی سنسور نیز باید بررسی شود.

یخ زدایی به معنای انجماد سریع است و خرابی سنسور یخ زدایی باعث تجمع یخ در دستگاه می شود که فرآیند خنک سازی یخچال را مختل می کند. تکنسین حسگر شما را در صورت نیاز تعمیر خواهد کرد. اگر دمای داخل یخچال شما نیز با مشاهده ارور E1 در حال افزایش بود، احتمالاً باید آن را تعویض کنید.

 

 
۳ بازديد

 

یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه یخچال است که البته با خرید بهترین مارک می توان زمان تعمیر یخچال را به تعویق انداخت البته احتمال خرابی یخچال وجود دارد که برای این کار باید با یک تعمیرکار خبره و با تجربه تماس بگیرید.

تعمیر یخچال در منزل و محل

با وجود هزینه های بالای زندگی در تهران و شهرهای بزرگی مانند مشهد، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، شیراز و ... می توانید از خدمات آنلاین بهره مند شوید که یکی از آنها مربوط به تعمیرات یخچال است. با تماس با متخصصین علاوه بر عیب یابی می‌توانید از تعمیرکار درخواست کنید تا مشکلات یخچال از قبیل پارگی لاستیک، و یخ فریزر تخلیه را به راحتی برطرف کند. گاز، نشت آب از زیر یخچال و... پرداخت.

عیب یابی مشکلات رایج در تعمیر یخچال

یکی از کارهایی که قبل از تعمیر هر دستگاهی باید انجام شود، تشخیص دقیق مشکل است، در غیر این صورت علاوه بر طولانی شدن زمان تعمیر، حتی احتمال خرابی سایر قطعات و افزایش هزینه تعمیر نیز وجود دارد.

انواع مشکلات و خرابی یخچال فریزر و ساید بای ساید

اگرچه با خرید بهترین یخچال ایرانی یا خارجی می توان هزینه های تعمیر را کاهش داد و زمان تعمیر یخچال را به تعویق انداخت اما این دستگاه نیز مانند سایر لوازم خانگی مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و ... می باشد. خرابی قطعات آن که در ادامه به بررسی یک سری مشکلات می پردازیم.

موارد زیر باعث می شود با مشکل نشت آب زیر یخچال مواجه شوید.

 

گرفتگی لوله ورودی آب یا لوله تخلیه یخچال

سرمازدگی اپراتور یخچال

مسدود شدن فیلتر یخچال

گرفتگی لوله ورودی آب یا لوله تخلیه یخچال

یکی از مشکلات رایج در بین یخچال های جدید نشت آب است که بر خلاف یخچال های قدیمی مجهز به سیستم یخ ساز هستند. در واقع، اتصال لوله آب به یخچال برای نوشیدن آب آشامیدنی یا ساخت یخ گاهی باعث می شود که با یخ زدایی و نشت آب مواجه شوید. این اتفاق زمانی می افتد که این لوله های متصل به یخچال دچار گرفتگی شده و مواردی مانند رسوب آب داخل لوله یا شکستن و یخ زدن لوله باعث مسدود شدن لوله های متصل به یخچال و سپس نشت آب از زیر یخچال می شود. برای رفع مشکل کافی است 4 تا 5 ساعت یخچال را خاموش کنید تا یخ زدایی به خوبی انجام شود و اگر مشکل حل نشد باید شلنگ شکسته را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

 

انجماد اواپراتور یخچال

در زمان نشتی آب در صورت مواجه شدن با صدای وزوز به احتمال زیاد اپراتور در حال یخ زدن است و با بررسی آن توسط تکنسین مجرب و تعمیرکار متخصص این مشکل برطرف خواهد شد.

 

مسدود شدن فیلتر یخچال

نظافت یخچال باید هر چند وقت یکبار انجام شود که یکی از قسمت های مهم آن نظافت فیلتر یخچال می باشد که در صورت گرفتگی و انسداد باعث مشکل نشت آب از یخچال می شود. البته گاهی احتمال پوسیدگی فیلتر یخچال نیز وجود دارد که پس از بررسی و عیب یابی باید توسط تعمیرکار تعویض شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، یک سری موارد باعث نشتی آب از یخچال می شود، بنابراین بسیار مهم است که نصب یخچال باید توسط نمایندگی انجام شود.

نصب ناقص و نادرست دریچه ورودی و خروجی یخچال،

بخاری یخچال به درستی کار نمی کند

مشکلات سیستم یخ ساز و...

تجمع یخ و یخ زدگی در یخچال

افزایش دمای یخچال و از کار افتادن سیستم تبرید باعث تجمع یخ و یخ زدگی در فریزر می شود که در صورت رفع نشدن یک سری مشکلات دیگر از جمله فساد مواد غذایی و بوی بد آن به دنبال خواهد داشت.

برای جلوگیری از بروز این مشکل باید تعداد باز و بسته شدن درب یخچال را کاهش دهید زیرا در صورت ادامه این روند هوای بیشتری در داخل یخچال ایجاد می شود و باعث یخ زدگی یخچال می شود.

یکی از دلایل مهم ورود هوای بیرون به داخل یخچال، پارگی و شکستن لاستیک اطراف درب یخچال است. در چنین مواقعی برای تعویض لاستیک دور درب یخچال و کاهش هزینه های تعمیر یخچال باید سریعا با تعمیرکار تماس بگیرید.

سیستم خنک کننده یخچال کار نمی کند

یکی از ملزومات اصلی در یخچال های جدید وجود آب خنک کننده است که با وجود در دسترس بودن آب خنک کننده ممکن است به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر آسیب ببیند.

آب کافی در مخزن کولر آبی وجود ندارد

خرابی یا گرفتگی لوله های ورودی آب

خرابی شاسی کولر آبی

خرابی برد کنترل دستگاه

مشکل از ترموستات

در صورت کار نکردن خنک کننده آبی حتما در ابتدای کار سطح آب داخل مخزن را چک کنید و در صورت مسدود بودن لوله های ورودی آب حتما با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

صدای زیاد یخچال

 

صدای تق تق یخچال به خصوص در شب همه را آزار می دهد اما اگر این صدا بیش از حد باشد احتمال آسیب دیدن برخی از قسمت های یخچال وجود دارد. در صورت شنیدن صداهایی مانند هجوم آب، زوزه موتور یخچال، این صداها ناشی از موارد زیر است.

خرابی یا کثیفی فن کندانسور، فن اواپراتور، فن کمپرسور

خرابی رله راه اندازی یخچال

پایه های کمپرسور شل هستند

لوله های کمپرسور فرسوده

نیاز به شارژ مجدد گاز یخچال

نقص در یخ ساز

مصرف بالای برق یخچال

به طور متوسط ​​میزان برق و انرژی مصرفی یخچال فریزر و ساید بای ساید در نواسان بین 250 تا 470 کیلووات ساعت است. با تنظیم سطح خنک کننده یخچال، کمپرسور به طور موقت خاموش می شود، اما اگر سیم پیچ کمپرسور یا شیر انبساط یخچال مسدود شود، باعث از کار افتادن کمپرسور می شود که منجر به کارکرد مداوم کمپرسور و بالا رفتن  مصرف انرژی از آن می شود.

یک سری موارد باعث کاهش مصرف برق یخچال می شود که عبارتند از:

فاصله مناسب یخچال از دیوار برای جریان بهتر هوا

تعداد باز کردن درب یخچال را کاهش دهید

کاهش زمان خروج از درب یخچال

نگهداری مقدار مناسب غذا در یخچال

غذای داغ را در یخچال قرار ندهید

بوی بد یخچال

یکی از مشکلات مربوط به یخچال به دلیل بوی بدی است که شما بو می کنید. در واقع این بوی بد و نامطبوع ناشی از میکروب ها و باکتری هایی است که در اثر کپک زدن و فساد مواد غذایی به وجود می آیند، بنابراین باید هر چند وقت یک بار آن را تمیز کرد. یخچال را تمیز کنید و قسمت های داخلی یخچال را چک کنید زیرا بوی بد و نامطبوع آن ممکن است ناشی از موارد زیر باشد.

بوی نامطبوع شبیه بوی ماهی در یخچال: خرابی فن یخچال، کمپرسور یا سوختن رله استارت و سنسورهای یخچال علت این بو است.

بوی شیمیایی داخل یخچال: این بو به دلیل نشت گاز فریون است.

بوی سوختگی در یخچال: این بو در محفظه داخلی ایجاد می شود و دلیل اصلی آن گرم شدن بیش از حد سیم کشی برق است که در صورت رفع نشدن مشکل ممکن است با سوختن موتور یخچال همراه باشد

بوی پلاستیک سوخته در یخچال: این بو به دلیل خرابی ترموستات یا رله استارت باعث گرم شدن بیش از حد کویل های اپراتور و سرد نشدن داخل یخچال می شود.

یخچال داغ است

دلیل نگهداری مواد غذایی داخل یخچال سرد بودن آن است وگرنه گرم شدن یخچال باعث خراب شدن غذا می شود. اگر متوجه شدید دمای داخل یخچال نسبت به قبل گرمتر شده است به دلیل موارد زیر است.

پر بودن یخچال: اگرچه کم بودن مواد غذایی داخل یخچال باعث برفک دهان می شود، اما در این بین افزایش حجم مواد غذایی داخل یخچال نیز این مشکل را به همراه دارد.

یخ زدن کویل های اپراتور: در این حالت سیم پیچ کویل ها مسدود شده و عملکرد آن مختل می شود که منجر به سرد نشدن یخچال می شود.

خرابی فن اواپراتور

خرابی برد کنترل الکترونیکی

کندانسور یخچال کثیف است

معیوب بودن و سایش پلاستیک دور درب یخچال و...

۵ بازديد

اگر لوازم خانگی را خودتان تعمیر کنید  به جای تماس با متخصص، باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می شود و به شما امکان می دهد مدت زمان بیشتری از لوازم استفاده کنید

اگر می خواهید مشکلات تعمیر لوازم خانگی را خودتان حل کنید، این نکات برای شما مفید است. مثل همیشه، ایمنی حرف اول را می زند. لباس محافظ بپوشید و به یاد داشته باشید که قبل از انجام هر کاری، دستگاه را از برق بکشید.

 

چگونه لوازم خانگی خود را تعمیر کنیم؟

هنگام تعمیر لوازم خانگی، همیشه از اصول اولیه شروع کنید. قبل از اینکه وسیله شما خراب شود و مشکلات آن جدی شود آن را بررسی و تعمیر کنید. مثلا بررسی تنظیمات الکتریکی که باید مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل است یا جریان برق و.... برقرار است.

 

برخی از دستگاه ها اگر روی سطوح ناهموار قرار گیرند کار نمی کنند و در صورت گرفتگی فیلترها بیش از حد گرم می شوند. قبل از پرداختن به مشکلات جدی تر، این بررسی های ساده را انجام دهید.

 

قبل از تعمیر لوازم خانگی، قانون 50 درصد را بدانید.

قانون پنجاه درصد توضیح می دهد که اگر یک کالا بیش از 50 درصد عمر مفید آن باشد (عمر مفید هر کالایی را می توانید از دفترچه راهنما یا آنلاین پیدا کنید) و هزینه تعمیرات بیشتر از 50 درصد قیمت خرید است. و بهتر است آن را با یک دستگاه جدید جایگزین کنید.

وقتی هزینه تعمیر دستگاه، خدمات تخصصی و کاری که انجام می دهید را با هزینه تعویض مقایسه می کنید، این پیشنهاد خوبی است.

 

به قطعات متحرک لوازم خانگی گوش دهید.

فرسودگی یا خرابی قطعات متحرک محتمل ترین علت کار نکردن دستگاه است. هنگام تعمیر لوازم خانگی ابتدا نگاهی به قطعات متحرک که در بیشتر لوازم خانگی به معنای بررسی فن و موتور است، بیندازید تا از درست کارکردن آنها مطمئن شوید.

 

بهترین نشانه لوازم خانگی معمولا صدای اضافی است. هنگامی که فن ها، موتورها و قطعات مشابه به درستی کار نمی کنند، معمولاً صداهای اضافی ایجاد می کنند. توجه داشته باشید که تعویض فن یا تسمه آن آسان است، در حالی که موتور گران است و تعویض یا تعمیر آن دشوارتر است.

 

عملکرد خنک کننده لوازم خانگی را بشناسید.

بسیاری از وسایل از جمله پمپ های حرارتی، سیستم های تهویه مطبوع و یخچال دارای خنک کننده هستند. بنابراین، دانستن عملکرد خنک کننده، نحوه عملکرد و دلایل کار نکردن آن بسیار مهم است.

 

این راهنما به شما کمک می کند تا بفهمید اواپراتور، کمپرسور و کندانسور چگونه با هم کار می کنند. این کار باعث می‌شود که تعمیر لوازم خانگی و تشخیص مشکلات خاص در زمانی که یکی از قطعات کند یا خراب است، آسان‌تر شود.

 کار به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر از خنک کننده های خود نگهداری و محافظت کنید و متوجه می شوید که خنک کننده شما در چه زمانی نشتی دارد یا دارای مشکلاتی شده است.

مولتی متر خوب بخر

چگونه متوجه می شوید که سیم کشی مشکل دارد؟ برای بررسی آن به یک ابزار مناسب نیاز دارید. مولتی متری بخرید که به شما امکان می دهد ولتاژ و سایر سیگنال های مهم را اندازه گیری کنید که به شما می گوید کدام سیم ها یا اجزای الکتریکی خراب هستند.

اگر می خواهید در تعمیر لوازم خانگی مسلط شوید، به یک مولتی متر نیاز دارید و همیشه اقدامات احتیاطی مناسب را رعایت کنید.

 

فرآیندهای احتراق را بررسی کنید.

اگر با وسایل گازسوز کار می کنید، این وسایل برای شروع به فرآیند احتراق بستگی دارند. برخی دارای استارت برقی و برخی دارای پیلوت هستند که هر کدام می توانند منشا اصلی مشکلات در لوازم بادوام باشند.

فرآیند احتراق را بررسی کنید و مطمئن شوید که چراغ راهنما روشن است، استارت ها به درستی تنظیم شده اند و هیچ قسمتی با دوده مسدود نشده است.

محل شلنگ ها را بدانید.

ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و بسیاری از وسایل دیگر برای جریان آب به شیلنگ نیاز دارند و در صورت بروز نشتی یا گره، این شیلنگ ها و شیرهای مجاور باید بررسی شوند تا قسمتی که نیاز به تعویض یا آب بندی مجدد دارد شناسایی شود. اینگونه شما به راحتی می‌توانیدبه تعمیر ماشین لباسشویی و تعمیر ماشین ظرفشویی خود بپردازید.

شیلنگ ها قبل از سایر قطعات مستعد مشکل هستند، بنابراین در تعمیر لوازم خانگی به وضعیت آنها توجه کنید.

 

واشرها و واشرها را تعویض کنید.

درب های یخچال، گاز و سایر قسمت هایی که قابل مشاهده نیستند دارای ترک و واشر هستند، بنابراین این قطعات را بررسی کنید تا آسیبی نبینند و ترک نخورده و در صورت لزوم تعویض کنید.

 

به کدهای خطای دستگاه مراجعه کنید.

با استفاده از اینترنت، تشخیص کدهای خطا آسان تر از همیشه است و اکثر لوازم خانگی، از مایکروویو و گاز گرفته تا ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی، این کدها را دارند. وقتی دستگاهی کد خطا را نمایش می دهد، علت را بررسی کنید و ببینید آیا می توانید خودتان آن را برطرف کنید.

یک پیچ گوشتی کافی نیست: یک جعبه ابزار کامل بخرید.

برای تعمیر لوازم خانگی خود به ابزار مناسب نیاز دارید. خوشبختانه جعبه های ابزار زیادی با قیمت های مناسب در دسترس هستند و فکر نکنید که مجموعه شما با گذشت زمان گسترش می یابد.

۴ بازديد

تعمیر یخچال یکی از خدماتی است که در صورت نیاز بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. امروزه یخچال ساید بای ساید به دلیل فضای داخلی بزرگ و دو درب مجزا برای قسمت های یخچال و فریزر یکی از محبوب ترین و مورد علاقه ترین انواع یخچال به حساب می آید. با این حال، مانند سایر دستگاه های الکترونیکی، این دستگاه ها نیز ممکن است دچار مشکل و خرابی شوند. اگر یخچال ساید بای ساید شما خراب است و مشکل دارد بهتر است با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

مشکلات رایج یخچال های ساید بای ساید

1- خرابی در موتور فن: یکی از مشکلات رایجی است که باعث یخ زدایی فریزر و تشکیل یخ در دیواره های داخلی یخچال می شود.

2-عیب در سیستم یخ ساز: اگر دستگاه شما یخ نمی سازد، ممکن است سیستم یخ ساز مشکل داشته باشد که می تواند ناشی از نقص در مشخصات فنی، سیم کشی یا سایر کنترلرها باشد.

3- نقص در درب ها: این مشکل باعث نشتی هوا و افزایش مصرف برق می شود. نشت هوا ممکن است رطوبت داخل یخچال را افزایش دهد و مواد غذایی داخل آن را خراب کند.

4- مشکل ترموستات: ترموستات مانند قلب یخچال است و در صورت خرابی می تواند دمای داخل یخچال را کم یا زیاد کند.

5- کمپرسور معیوب: اگر کمپرسور یخچال شما به درستی کار نکند دمای داخلی یخچال به سرعت بالا یا پایین می رود و ممکن است باعث فساد مواد غذایی شود.

تعمیر یخچال اسنووا

اولین قدم در تعمیر یخچال اسنووا تشخیص ایراد موجود می باشد. یخچال شما ممکن است مشکلاتی مانند خرابی کمپرسور، خنک نشدن کافی، نشت آب، صداهای عجیب و غریب یا روشن نشدن داشته باشد. با بررسی دقیق این مشکلات و تعیین علت آنها، به راحتی می توانید به مرحله بعدی بروید. با استفاده از راهنمای زیر می توانید یخچال خود را تعمیر کنید:

• بررسی کنید که آیا برق به یخچال وصل است یا خیر.

• اگر برق به یخچال وصل است، بررسی کنید که آیا کابل برق به درستی وصل شده است.

• اگر کابل برق به درستی وصل شده است، بررسی کنید که آیا کنترل کننده دما به درستی تنظیم شده است.

• اگر کنترل کننده دما به درستی تنظیم شده است، بررسی کنید که آیا فیلتر هوای یخچال تمیز است یا خیر.

• اگر فیلتر هوای یخچال تمیز است و همچنان ایراد دارد بهتر است به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

اگر یخچال اسنوا شما دارای یخ زدگی است، می توانید با استفاده از روش های زیر آن را تعمیر کنید:

• یخچال را خاموش کنید و حدود 24 تا 48 ساعت صبر کنید تا یخ کاملا آب شود.

• یخ را با استفاده از حوله و آب گرم بردارید.

• تمیز کردن درها و سطوح داخلی یخچال با استفاده از محلول شوینده.

• یخچال را روشن کرده و دمای مناسب را تنظیم کنید.

 

پس از تشخیص مشکل می توانید به خطوط کمک یا دفترچه راهنمای تعمیرات اسنووا مراجعه کنید. در این مستندات دستورالعمل های جامعی در مورد نحوه تعمیر یخچال اسنووا از جمله نکاتی در مورد عیب یابی و تعمیر ایرادات مختلف وجود دارد. این دستورالعمل ها به شما کمک می کند تا مشکلات رایج را شناسایی کرده و بهترین راه ها را برای رفع آنها بیابید.

چارچوب های راهنمایی مناسب برای استفاده از یخچال اسنوا می تواند به شما در بهره وری بیشتر و استفاده بهینه از این دستگاه کمک کند. در اینجا، دستورالعمل‌های مهمی را بررسی می‌کنیم که باید برای استفاده بهتر از یخچال اسنووا در نظر بگیرید.

• جای مناسب برای قرار دادن یخچال: یکی از نکات مهم در استفاده از یخچال اسنوا، قرار دادن آن در جای مناسب است. در این قسمت باید دقت کنید که یخچال در محیطی با دمای مناسب و دور از منابع حرارتی قرار گیرد. همچنین باید فضای کافی برای عملکرد صحیح جریان هوا داشته باشد. در این راستا توصیه می شود یخچال را در مکانی دور از نور مستقیم خورشید، اجاق گاز و وسایل گرمایشی قرار دهید.

• دمای مناسب: تنظیم دمای مناسب در یخچال اسنوا می تواند تاثیر زیادی در نگهداری مواد غذایی داشته باشد. برای نگهداری ایمن و بهینه، دمای داخل یخچال باید در محدوده ۲ تا ۵ درجه سانتیگراد باشد. دمای بالاتر از حد معمول می تواند باعث فاسد شدن غذا شود و دمای کمتر از حد معمول ممکن است باعث ایجاد یخ در دستگاه شود.

 

قرار دادن صحیح مواد غذایی: هنگام قرار دادن مواد غذایی در یخچال اسنوا باید به جای مناسب آنها توجه کرد. محفظه های مختلف یخچال برای نگهداری بهتر مواد غذایی در دماهای مختلف طراحی شده اند. به عنوان مثال، مواد تازه مانند گوشت و ماهی را باید در قسمت خنک تری از یخچال قرار دهید. همزمان مواد دیگری مانند سبزیجات و میوه ها در محفظه دمای متوسط ​​قرار می گیرند.

قبل از تعمیر یخچال نکات مهم را بررسی کنید

1. بررسی گارانتی: اگر یخچال شما همچنان تحت گارانتی است، بهتر است ابتدا شرایط گارانتی را بررسی کنید و در صورت لزوم با سازنده تماس بگیرید.

2. جستجوی متخصص: انتخاب تعمیرکار مناسب بسیار مهم است. بهتر است یک تعمیرکار متخصص با تجربه در تعمیر یخچال انتخاب کنید. همچنین می توانید نظرات و تجربیات دیگران را در مورد تعمیرکاران مختلف جستجو کنید.

3. ارائه اطلاعات دقیق: برای اینکه تعمیرکار بتواند عیوب دستگاه شما را بررسی کند، بهتر است اطلاعات دقیقی در مورد نوع دستگاه و مشکلات آن ارائه دهد.

4. هزینه تعمیر: برای برآورد بهتر هزینه تعمیر، بهتر است اطلاعات مربوط به قطعات مورد نیاز و میزان زمان تعمیر را از تعمیرکار دریافت کنید.

5. بررسی قیمت ها: قبل از تماس با تعمیرکار، بهتر است قیمت های مختلف تعمیر را بررسی کنید تا بهترین قیمت را بیابید.

۵ بازديد

 

پکیج چیست؟

این دستگاه جایگزین مناسبی برای موتورخانه مرکزی می باشد و هر واحد را از نظر تامین آب گرم و سیستم گرمایش و همچنین حذف لوله کشی گسترده در ساختمان ها مستقل می کند.

انواع پکیج ها چیست؟

در دسته بندی پکیج ها می توان بر اساس نوع سوخت مصرفی، محل نصب و تعداد مبدل ها تقسیم بندی کرد.

پکیج به دلایل مختلف از جمله رسوب آب در لوله ها، ضعیف شدن خازن ها، مشکلات برد و شیر آب و ... دچار مشکل شده و نیاز به سرویس دارد.

مرتبط: تعمیر پکیج ناوین

 انواع پکیج از نظر مصرف سوخت

بسته بندی ها بر اساس نوع سوخت به 4 گروه تقسیم می شوند:

پکیج برقی: دو نوع دیواری و زمینی می باشد و قابلیت کار بدون صدا را دارد.

پکیج گازوئیلی: در مدل زمینی تولید می شود و برای نصب در موتورخانه یا انبار، خارج از واحد مسکونی استفاده می شود.

پکیج گازی: این پکیج بی صدا بوده و در دو مدل زمینی و دیواری تولید می شود.

پکیج دوگانه سوز: در موتورخانه و یا در فضاهای خارج از واحد مسکونی مانند انبار نصب می شود. پکیج دوگانه سوز در نوع زمینی تولید می شود.

پکیج چگالشی : یکی از جدیدترین انواع پکیج است که آلودگی محیطی کمتر و مصرف انرژی کمتری دارد.

انواع پکیج بر اساس محل نصب

محل نصب را می توان به 3 دسته تقسیم کرد که عبارتند از:

پکیج دیواری

پکیج زمینی

پکیج ایستاده

پکیج دیواری چیست؟

پکیج های دیواری به دلیل ابعاد و حجم کم بیشتر در آشپزخانه ها نصب می شوند و همین امر باعث جذب بیشتر افراد به این نوع پکیج ها شده است.

پکیج های دیواری از نظر قدرت حرارتی و سایز در انواع مختلفی تولید می شوند.

انواع پکیج دیواری از نظر تعداد مبدل

از نظر تعداد مبدل، پکیج را می توان به دو نوع تقسیم کرد:

  • پکیج تک مبدل
  • پکیج دو مبدل

پکیج تک مبدل چیست؟

تک مبدل: در این نوع پکیج ها برای تامین همزمان آب سیستم گرمایشی و آب گرم مصرفی فقط از یک مبدل استفاده می شود.

پکیج دو مبدل چیست؟

دو مبدل: در این پکیج از دو مبدل اصلی و صفحه ای استفاده شده است که هر کدام به صورت مستقل و جداگانه آب گرم و سیستم گرمایشی را تامین می کنند.

یکی از ویژگی های این پکیج تامین آب گرم با دمای یکسان برای مصرف کننده با میزان رسوب گیری بسیار کمتر می باشد.

انواع پکیج دیواری بر اساس نوع خروجی آلاینده

  • پکیج فن دار
  • پکیج بدون فن

پکیج فن دار چیست؟

فن دار: این نوع پکیج مجهز به فن بوده و گازها و دود حاصل از سوختن از طریق دودکش دوجداره به بیرون ساختمان منتقل شده و هوای مورد نیاز برای احتراق به داخل دستگاه هدایت می شود.

پکیج بدون فن چیست؟

بدون فن: این نوع پکیج بدون فن بوده و گازهای حاصل از فرآیند احتراق با طرح خاصی که در آن تعبیه شده است به بیرون ساختمان منتقل می شود.

این نوع دود به طور طبیعی از طریق ارتفاع دودکش به بیرون از ساختمان هدایت می شود.

تولید این نوع پکیج ها به دلیل کمبود فضای خالی در ساختمان کاهش یافته است.

برای تعمیر پکیج دیواری و مشکلاتی مانند گرم نشدن آب، نشتی آب، خرابی برد پکیج، ایجاد صداهای عجیب و غریب و بسیاری از مشکلات دیگر، بهتر است از تعمیرکار متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

پکیج زمینی چیست؟

پکیج زمینی در مساحت های بزرگ استفاده می شود.

پکیج های زمینی در اندازه های مختلف و با توان حرارتی متفاوت تولید و به بازار عرضه می شوند.

از نظر ظرفیت گرمایشی و متراژ برای واحدهای کوچک ویلایی و آپارتمانی مناسب نمی باشد.

در این پکیج از مخزن ذخیره آب گرم استفاده شده است تا در صورت قطعی برق در مدت زمان کوتاهی تامین کننده آب گرم مورد نیاز مصرف کننده باشد.

پکیج ایستاده چیست؟

 پکیج زمینی ایستاده: این نوع پکیج برای ساختمان های بسیار بزرگ، دوبلکس، ویلایی و دو طبقه مناسب است.

مزایای پکیج زمینی ایستاده
  • قابلیت تفکیک دمای مدار
  • قدرت حرارتی بالا
  • دارای دو خروجی مجزا برای دو نوع سیستم گرمایشی
معرفی مهم ترین قسمت های پکیج

پکیج دیواری و زمینی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • برد پکیج
  • سنسور NTC یا ترمیستور
  • مبدل
  • فلوسوئیج
توصیه های لازم در خصوص ایمنی پکیج و نگهداری آن

از قرار دادن پکیج در مکانی در دسترس کودکان خودداری کنید.

 برای استفاده از پکیج های دیواری حداقل متراژ ساختمان می تواند 64 متر مربع باشد.

 از قرار دادن پکیچ در کنار مواد قابل اشتعال و بالای گاز اکیدا خودداری کنید.

اگر محل نصب پکیج خارج از ساختمان باشد. لازم است به طور مداوم آن را بررسی کنید تا با کاهش دما و خنک شدن هوا پکیج یخ نزند.

برای تمیز کردن پکیج باید آن را از پریز برق جدا کنید.

برای تمیز کردن دستگاه، لازم است دستگاه را از برق بکشید.

هرگز پکیج را با دست خیس لمس نکنید زیرا ممکن است دچار برق گرفتگی شوید.

برای جلوگیری از رسوب در پکیج از سختی‌گیر پلی فسفات یا فیلتر استفاده کنید و بهتر است پس از مدت کوتاهی تعویض شود.

خطوط گاز و اتصالات آن را در یک دوره زمانی بررسی کنید و مطمئن شوید که دودکش مسدود نشده باشد.

از یک بسته برای دو واحد مسکونی به طور همزمان استفاده نکنید. زیرا هر پکیج ظرفیت محدودی برای تامین آب گرم مصرفی دارد و نمی تواند همزمان آب گرم دو واحد مسکونی را تامین کند.

 

۵ بازديد
دلایل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
 
1- کم بودن ولتاژ برق: در برخی موارد، ولتاژ برق موجود در خانه کافی نیست تا موتور ماشین لباسشویی را به درستی اجرا کند، این مسئله ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شود.
 
2- خرابی موتور: در صورتی که موتور ماشین لباسشویی خراب شده باشد، این موضوع می‌تواند باعث عدم چرخش دیگ در دستگاه شود و باعث مشکل در عملکرد ماشین لباسشویی شود.
 
3- خرابی سیستم کنترل الکترونیکی: در برخی موارد، خرابی سیستم کنترل الکترونیکی ماشین لباسشویی می‌تواند باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، ممکن است نیاز به تعمیر تخصصی و تعویض قطعات داشته باشید.
4- اشکال در مکانیزم چرخش دیگ: در برخی موارد، اشکال در مکانیزم چرخش دیگ ماشین لباسشویی می‌تواند باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، معمولاً نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارید.
 
5- بسته شدن درب دیگ: در صورتی که درب دیگ به درستی بسته نشود، ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، اططلاعات اندکی در مورد عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی دارم. ادامه می‌دهم:
 
در برخی ماشین‌های لباسشویی، در صورتی که درب دیگ به درستی بسته نشود، ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، باید مطمئن شوید که درب دیگ به درستی بسته شده و قفل شده است.
 
6- وجود لباس بیش از حد در دیگ: در برخی موارد، وجود لباس بیش از حد در دیگ ماشین لباسشویی می‌تواند باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، باید تعداد لباس‌های موجود در دیگ را کاهش داده و مجدداً تلاش کنید.
 
7- اشکال در لوله‌های آب: در صورتی که لوله‌های آب ماشین لباسشویی از اشکالاتی مانند بسته شدن از آب یا وجود ذرات رسوبی پر شده باشند، ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، باید لوله‌های آب را بررسی، تمیز کرد و اگر بود، تعمیر کنید.
 
در نهایت، برای رفع مشکل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا عیب‌یابی و تعمیر دستگاه را به عهده بگیرد. همچنین، برای جلوگیری از این مشکل در آینده، بهتر است دستورالعملهای استفاده و نگهداری دستگاه را به دقت مطالعه کنید و با مراجعه به تعمیرکار معتبر، دوره‌های منظم تعمیر و نگهداری را انجام دهید.
به طور کلی، عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل مختلفی بخصوص در صورتی که دستگاه قدیمی باشد، رخ دهد. در ادامه به بررسی بیشتر دلایل مختلف عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی می‌پردازیم:
 
8- خرابی روانکار: روانکار، قطعه‌ای است که موتور را با دیگ ماشین لباسشویی ارتباط برقرار می‌دهد تا دیگ بچرخد. در صورتی که روانکار خراب شده باشد، ممکن است دیگ به درستی چرخش نکند. در این صورت، باید روانکار را تعویض کنید.
 
9- خرابی برایمر: برایمر، قطعه‌ای است که وظیفه تغذیه برق ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. در صورتی که برایمر خراب شده باشد، ممکن است برق ماشین لباسشویی به درستی تأمین نشود و دیگ به درستی چرخش نکند. در این صورت، باید برایمر را تعویض کنید.
 
10- خرابی کمک‌های حرکت دهنده: در ماشین لباسشویی‌هایی که از کمک‌های حرکت دهنده استفاده می‌کنند، در صورتی که کمک‌های حرکت دهنده خراب شده باشند، ممکن است دیگ به درستی چرخش نکند. در این صورت، باید کمک‌های حرکت دهنده را تعویض کنید11- بسته شدن فیلتر درب دیگ: در برخی ماشین‌های لباسشویی، فیلتر درب دیگ به منظور جلوگیری از ورود ذرات بزرگ به داخل دیگ وجود دارد. در صورتی که فیلتر درب دیگ پر شده باشد یا به درستی نصب نشده باشد، ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، باید فیلتر را بررسی و در صورت نیاز تمیز کرده و مجدداً نصب کنید.
 
12- اشکال در میله‌های حرکت دهنده: در برخی ماشین‌های لباسشویی، میله‌های حرکت دهنده از جمله میله‌های مرکزی و میله‌های فرعی به منظور پشتیندگی لباس‌ها و چرخش دیگ در دستگاه وجود دارند. در صورتی که این میله‌ها به هر دلیلی خراب شده یا کج شده باشند، ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شوند. در این صورت، باید میله‌های حرکت دهنده را بررسی و در صورت نیاز تعمیر و تعویض کنید.
 
در نهایت، بهتر است قبل از هرگونه تعمیر یا تعویض قطعات، به کتابچه راهنمای دستگاه مراجعه کرده و نکات ایمنی، تعمیر و نگهداری را به دقت مطالعه کنید. همچنین، در صورتی که از دستگاه خود راضی نیستید و مشکلات زیادی باآن دارید، بهتر است به دنبال خرید دستگاه جدید باشید. همچنین، توصیه می‌شود که دستگاه را به دوره‌های منظم تعمیر و نگهداری تحویل دهید تا مشکلات کوچک در دستگاه به مشکلات بزرگتر تبدیل نشوند و عمر دستگاه بیشتر شود.
 
۵ بازديد
علت عدم تمیز شدن ظروف در ماشین ظرفشویی ممکن است به دلایل مختلفی باشد، به عنوان مثال:
 
  1. عدم پاک شدن آب: در مواردی که آب در ماشین ظرفشویی به درستی گرم نشود، ظروف نمی‌توانند به خوبی پاک شوند. ممکن است دلیل این اتفاق، عدم تعویض فیلتر، کمبود نمک، یا مشکلات دیگر باشد.
 
  1. تراکم زیاد ظروف: زمانی که ظروف در ماشین ظرفشویی به صورت نامناسبی قرار می‌گیرند و تراکم آن‌ها زیاد می‌شود، آب به درستی در بین آن‌ها جریان نمی‌یابد و نتیجه آن عدم پاک شدن ظروف است.
 
  1. عدم استفاده از مواد شوینده مناسب: استفاده از مواد شوینده نامناسب می‌تواند منجر به عدم تمیز شدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود. برخی مواد شوینده ممکن است روی سطح ظروف جمع شوند و باعث ایجاد لکه‌های پیچیده شوند.
اگر دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد برای تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران با پارس پشتیبان تماس بگیرید.
 
  1. عدم تمیز کردن ماشین ظرفشویی: برای حفظ عملکرد بهتر ماشین ظرفشویی، باید به طور منظم آن را تمیز کرد. در صورتی که ماشین ظرفشویی به درستی تمیز نشود، ممکن است ظروف نتوانند به خوبی پاک شوند.
 
به طور کلی، برای حل مشکلاتی که با تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی مرتبط هستند، باید مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی به درستی تنظیم و تمیز شده است، مواد شوینده مناسب استفاده می‌شود و ظروف به درستی در ماشین قرار می‌گیرند.
  1. گرفتگی بازوهای اسپری: بازوهای اسپری در ماشین ظرفشویی وظیفه پاشیدن آب به ظروف را برای تمیز کردن آنها دارند. با گذشت زمان، این بازوهای اسپری ممکن است با ذرات غذا یا تجمع آب سخت مسدود شوند، که می تواند از پاشیدن آب به طور موثر جلوگیری کند. این باعث می شود ظروف به طور کامل تمیز نشوند.
 
  1. تجمع آب سخت: آب سخت می تواند رسوبات معدنی را روی ظروف و فضای داخلی ماشین ظرفشویی به جا بگذارد که می تواند تمیز کردن ظروف را برای ماشین ظرفشویی دشوارتر کند. این مشکل را می توان با استفاده از تمیزکننده ماشین ظرفشویی یا رسوب زدا برای از بین بردن تجمعات برطرف کرد.
 
  1. بارگذاری بیش از حد ماشین ظرفشویی: بارگذاری بیش از حد ماشین ظرفشویی می تواند از رسیدن آب و مواد شوینده به همه ظروف جلوگیری کند که باعث می شود ظروف به طور کامل تمیز نشوند. پیروی از دستورالعمل های سازنده برای بارگیری ماشین ظرفشویی برای اطمینان از اینکه ظروف به درستی از هم فاصله دارند و چیده شده اند، مهم است.
 
  1. مسائل مربوط به مواد شوینده: استفاده از مواد شوینده کم یا زیاد می تواند بر عملکرد تمیز کردن ماشین ظرفشویی تأثیر بگذارد. استفاده از مقدار صحیح مواد شوینده و اطمینان از تازه بودن مواد شوینده و تاریخ مصرف گذشته آن بسیار مهم است.
 
با پرداختن به این مسائل، می توانید اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی شما ظروف شما را به طور موثر تمیز می کند. اگر همچنان با مشکل تمیز نشدن ظروف مواجه هستید، ممکن است ایده خوبی باشد که ماشین ظرفشویی را توسط یک متخصص تعمیر کنید.
آیا نوع شوینده در تمیز شستن ماشین ظرفشویی تاثیر دارد؟
بله، نوع شوینده در تمیز کردن ماشین ظرفشویی تاثیر دارد. استفاده از شوینده‌های مناسب و به درستی تعیین شده توسط سازنده ماشین ظرفشویی، باعث می‌شود که عملکرد ماشین بهتر شود و ظروف به خوبی تمیز شوند.
 
نوع شوینده باید با توجه به نوع آب، نوع ظروف، و نیازهای ماشین ظرفشویی انتخاب شود. برای مثال، در مناطقی که آب سخت است، شوینده‌هایی که مواد نرم‌کننده آب دارند می‌توانند مفید باشند. همچنین، برای ظروفی که شکسته می‌شوند، شوینده‌هایی که حاوی مواد نرم‌کننده هستند، می‌توانند کمک کننده باشند.
 
در عین حال، باید به یاد داشت که برخی شوینده‌های قوی ممکن است باعث خراشیدن و آسیب دیدن سطح ظروف شوند. همچنین، استفاده از شوینده‌هایی که حاوی مواد نارسایی می‌باشند، ممکن است باعث رسوب‌های درون ماشین ظرفشویی شود و باعث کاهش عملکرد ماشین شود.
 
به طور کلی، برای انتخاب شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی، باید به توصیه‌های سازنده توجه کرد و از شوینده‌های مناسب و با کیفیت استفاده کرد. همچنین، باید به منظم تمیز کردن ماشین ظرفشویی و تعویض فیلترهای آن توجه کرد تا عمر مفید ماشین ظرفشویی افزایش یابد.
چگونه می‌توانم بفهمم که شوینده‌ای که استفاده می‌کنم، مناسب است یا خیر؟
برای بررسی اینکه شوینده‌ای که استفاده می‌کنید، مناسب است یا خیر، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:
 
  1. توصیه‌های سازنده: بیشتر سازندگان ماشین ظرفشویی، شوینده‌های مناسب را برای استفاده با ماشین ظرفشویی خود توصیه می‌کنند. برای اطمینان از انتخاب شوینده مناسب، می‌توانید به توصیه‌های سازنده ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید و از شوینده مورد نظر در مشخصات فنی ماشین ظرفشویی خود بررسی کنید.
 
  1. نوع ظروف: شوینده‌های مختلف ممکن است برای نوع خاصی از ظروف مناسب باشند. برای مثال، برخی شوینده‌ها برای ظروف پلاستیکی مناسب نیستند و ممکن است باعث خراشیدگی و آسیب دیدن آن‌ها شوند. بنابراین، برای اطمینان از اینکه شوینده‌ای که استفاده می‌کنید، برای ظروفی که معمولاً استفاده می‌کنید، مناسب است، می‌توانید برچسب روی بسته‌بندی شوینده را بررسی کنید تا ببینید که آیا شوینده برای ظروف مشابه شما مناسب است یا خیر.
 
  1. نوع آب: نوع آب در منطقه شما نیز می‌تواند بر تاثیر شوینده مورد استفاده تاثیر بگذارد. آب‌های سخت ممکن است باعث کاهش عملکرد شوینده‌ها شوند، بنابراین برای انتخاب شوینده مناسب، باید به نوع آب در منطقه خود توجه کنید.
 
  1. علایم لکه‌های ظروف: اگر لکه‌هایی روی ظروف شما باقی می‌ماند، ممکن است شوینده مورد استفاده مناسب نباشد و باید به شوینده دیگری تغییر دهید.
 
به طور کلی، برای انتخاب شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی خود، باید به توصیه‌های سازنده توجه کرد، نوع ظروف و آب در منطقه خود را بررسی کرد و در صورت نیاز با توجه به لکه‌های ظروف، شوینده را تغییر داد.