چگونه لوازم خانگی را در منزل تعمیر کنیم

تعمیر انواع یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و پکیج

۶ بازديد

اگر لوازم خانگی را خودتان تعمیر کنید  به جای تماس با متخصص، باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می شود و به شما امکان می دهد مدت زمان بیشتری از لوازم استفاده کنید

اگر می خواهید مشکلات تعمیر لوازم خانگی را خودتان حل کنید، این نکات برای شما مفید است. مثل همیشه، ایمنی حرف اول را می زند. لباس محافظ بپوشید و به یاد داشته باشید که قبل از انجام هر کاری، دستگاه را از برق بکشید.

 

چگونه لوازم خانگی خود را تعمیر کنیم؟

هنگام تعمیر لوازم خانگی، همیشه از اصول اولیه شروع کنید. قبل از اینکه وسیله شما خراب شود و مشکلات آن جدی شود آن را بررسی و تعمیر کنید. مثلا بررسی تنظیمات الکتریکی که باید مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل است یا جریان برق و.... برقرار است.

 

برخی از دستگاه ها اگر روی سطوح ناهموار قرار گیرند کار نمی کنند و در صورت گرفتگی فیلترها بیش از حد گرم می شوند. قبل از پرداختن به مشکلات جدی تر، این بررسی های ساده را انجام دهید.

 

قبل از تعمیر لوازم خانگی، قانون 50 درصد را بدانید.

قانون پنجاه درصد توضیح می دهد که اگر یک کالا بیش از 50 درصد عمر مفید آن باشد (عمر مفید هر کالایی را می توانید از دفترچه راهنما یا آنلاین پیدا کنید) و هزینه تعمیرات بیشتر از 50 درصد قیمت خرید است. و بهتر است آن را با یک دستگاه جدید جایگزین کنید.

وقتی هزینه تعمیر دستگاه، خدمات تخصصی و کاری که انجام می دهید را با هزینه تعویض مقایسه می کنید، این پیشنهاد خوبی است.

 

به قطعات متحرک لوازم خانگی گوش دهید.

فرسودگی یا خرابی قطعات متحرک محتمل ترین علت کار نکردن دستگاه است. هنگام تعمیر لوازم خانگی ابتدا نگاهی به قطعات متحرک که در بیشتر لوازم خانگی به معنای بررسی فن و موتور است، بیندازید تا از درست کارکردن آنها مطمئن شوید.

 

بهترین نشانه لوازم خانگی معمولا صدای اضافی است. هنگامی که فن ها، موتورها و قطعات مشابه به درستی کار نمی کنند، معمولاً صداهای اضافی ایجاد می کنند. توجه داشته باشید که تعویض فن یا تسمه آن آسان است، در حالی که موتور گران است و تعویض یا تعمیر آن دشوارتر است.

 

عملکرد خنک کننده لوازم خانگی را بشناسید.

بسیاری از وسایل از جمله پمپ های حرارتی، سیستم های تهویه مطبوع و یخچال دارای خنک کننده هستند. بنابراین، دانستن عملکرد خنک کننده، نحوه عملکرد و دلایل کار نکردن آن بسیار مهم است.

 

این راهنما به شما کمک می کند تا بفهمید اواپراتور، کمپرسور و کندانسور چگونه با هم کار می کنند. این کار باعث می‌شود که تعمیر لوازم خانگی و تشخیص مشکلات خاص در زمانی که یکی از قطعات کند یا خراب است، آسان‌تر شود.

 کار به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر از خنک کننده های خود نگهداری و محافظت کنید و متوجه می شوید که خنک کننده شما در چه زمانی نشتی دارد یا دارای مشکلاتی شده است.

مولتی متر خوب بخر

چگونه متوجه می شوید که سیم کشی مشکل دارد؟ برای بررسی آن به یک ابزار مناسب نیاز دارید. مولتی متری بخرید که به شما امکان می دهد ولتاژ و سایر سیگنال های مهم را اندازه گیری کنید که به شما می گوید کدام سیم ها یا اجزای الکتریکی خراب هستند.

اگر می خواهید در تعمیر لوازم خانگی مسلط شوید، به یک مولتی متر نیاز دارید و همیشه اقدامات احتیاطی مناسب را رعایت کنید.

 

فرآیندهای احتراق را بررسی کنید.

اگر با وسایل گازسوز کار می کنید، این وسایل برای شروع به فرآیند احتراق بستگی دارند. برخی دارای استارت برقی و برخی دارای پیلوت هستند که هر کدام می توانند منشا اصلی مشکلات در لوازم بادوام باشند.

فرآیند احتراق را بررسی کنید و مطمئن شوید که چراغ راهنما روشن است، استارت ها به درستی تنظیم شده اند و هیچ قسمتی با دوده مسدود نشده است.

محل شلنگ ها را بدانید.

ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و بسیاری از وسایل دیگر برای جریان آب به شیلنگ نیاز دارند و در صورت بروز نشتی یا گره، این شیلنگ ها و شیرهای مجاور باید بررسی شوند تا قسمتی که نیاز به تعویض یا آب بندی مجدد دارد شناسایی شود. اینگونه شما به راحتی می‌توانیدبه تعمیر ماشین لباسشویی و تعمیر ماشین ظرفشویی خود بپردازید.

شیلنگ ها قبل از سایر قطعات مستعد مشکل هستند، بنابراین در تعمیر لوازم خانگی به وضعیت آنها توجه کنید.

 

واشرها و واشرها را تعویض کنید.

درب های یخچال، گاز و سایر قسمت هایی که قابل مشاهده نیستند دارای ترک و واشر هستند، بنابراین این قطعات را بررسی کنید تا آسیبی نبینند و ترک نخورده و در صورت لزوم تعویض کنید.

 

به کدهای خطای دستگاه مراجعه کنید.

با استفاده از اینترنت، تشخیص کدهای خطا آسان تر از همیشه است و اکثر لوازم خانگی، از مایکروویو و گاز گرفته تا ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی، این کدها را دارند. وقتی دستگاهی کد خطا را نمایش می دهد، علت را بررسی کنید و ببینید آیا می توانید خودتان آن را برطرف کنید.

یک پیچ گوشتی کافی نیست: یک جعبه ابزار کامل بخرید.

برای تعمیر لوازم خانگی خود به ابزار مناسب نیاز دارید. خوشبختانه جعبه های ابزار زیادی با قیمت های مناسب در دسترس هستند و فکر نکنید که مجموعه شما با گذشت زمان گسترش می یابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.