دلایل یخ زدن مواد غذایی در یخچال

تعمیر انواع یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و پکیج

۳ بازديد

 

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که مواد غذایی را در یخچال و کنار هم یخ زده ببینید. این مشکل ممکن است برای تمام مواد غذایی داخل یخچال مانند میوه، گوشت، سبزیجات، نوشیدنی ها و مایعات رخ دهد که طعم آنها را نیز تغییر می دهد. برای بررسی علت یخ زدگی داخل یخچال و رفع این مشکل در دستگاه، ابتدا باید تنظیمات یخچال را بررسی کنید.

گاهی به دلیل عیب و نقص یکی از قطعات اصلی یخچال، این مشکل و یخ زدن مواد غذایی در دستگاه ایجاد می شود و تکنسین باید قطعات معیوب یخچال را تعویض کند.

 ۵ دلیل اصلی یخ زدن مواد غذایی در داخل یخچال

اصلی ترین کار یخچال سرد کردن و نگهداری مواد غذایی در داخل دستگاه است. اما گاهی اوقات این عملکرد یخچال به هم می خورد و سرمای شدید آن باعث یخ زدن غذا و عدم استفاده از غذا می شود. افزایش دمای یخچال بیش از حد معمول می تواند علت یخ زدن داخل یخچال و عدم استفاده از مواد غذایی داخل دستگاه باشد که باعث این امر و افزایش دمای یخچال می شود.

برای تعمیر یخچال اسنوا مدل 810 و تعمیر یخچال وستینگهاوس روی لینک بزنید.

در واقع دمای ایده آل و معمولی برای یخچال باید بین ۱ تا ۴ درجه سانتیگراد یا بین ۳۴ تا ۴۰ درجه فارنهایت باشد. این دمای معمولی یخچال با توجه به تغییرات دمایی فصول و شروع فصول سرد و گرم سال تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، برای فصول گرم، این میانگین دما باید در حداکثر خود باشد و در فصول سرد و زمستان، این دمای معمولی باید در حداقل دما تنظیم شود.

بنابراین به طور کلی برای تعیین دمای مناسب یخچال به منظور جلوگیری از یخ زدگی مواد غذایی و جلوگیری از بروز مشکلات و ایرادات دستگاه باید بیان کنیم که برای فصول گرم و تابستان دمای معمولی داخل دمای یخچال باید بین 3 تا 4 درجه سانتیگراد باشد. تنظیم و تعیین شود. به همین ترتیب برای فصول سرد و زمستان دمای معمولی داخل یخچال باید بین ۱ تا ۲ درجه سانتیگراد تنظیم شود. با تغییر دمای یخچال و تنظیم صحیح آن، می توانید عمر دستگاه خود را افزایش دهید و از بروز مشکلات و نقص هایی مانند این جلوگیری کنید.

خرابی ترموستات

 قسمت ترموستات وظیفه کنترل دما و سرمای داخل یخچال را بر عهده دارد. در صورت افزایش دمای یخچال، این قسمت کمپرسور و فن های یخچال را روشن کرده و فرآیند خنک سازی را انجام می دهد. این قطعه از طریق سیم به مدار کمپرسور متصل شده و این کنترل را انجام می دهد.خرابی این قطعه عامل یخ زدگی داخل یخچال بدون یخ زدگی می باشد. برای حل این مشکل یخچال، تکنسین باید مشکل این قطعه را بررسی کرده و آن را تعویض کند.

خرابی دمپر ورودی هوا 

قسمت دمپر هوا یکی از قطعات اصلی و مهم یخچال می باشد و خرابی این قطعه یکی از عوامل اصلی یخ زدگی داخل یخچال می باشد. در واقع این قسمت جریان هوای فن اواپراتور را در داخل یخچال متعادل می کند و میزان هوای سرد ورودی به قسمت مواد غذایی و خوراکی های یخچال را کنترل می کند. لذا با توجه به حساسیت بالای این قطعه، بازرسی و تعمیر یخچال فریزر باید توسط تکنسین های معتبر انجام شود.

خرابی ترمیستور

ترمیستور یا سنسور دما وظیفه اندازهگیری دما و تنظیم خودکار دمپر یخچال را بر عهده دارد. ترمیستور از یک کپسول پلاستیکی با دو سیم متصل به آن تشکیل شده است که در ورودی هوا قرار می گیرد. بنابراین در صورت خرابی این قطعه در یخچال فوق العاده سرد خواهد بود. بررسی عیوب این قطعه باید توسط تکنسین انجام شود و در صورت وجود ایراد یا خرابی این قطعه آن را تعویض نمایید.

خرابی برد الکتریکی

بخش اصلی یخچال که عملکرد سایر قسمت ها را کنترل و نهایی می کند، برد اصلی برق دستگاه می باشد. بنابراین اگر کوچکترین عیب یا اختلالی برای این قسمت اصلی و حساس یخچال ایجاد شود، در قسمت های دیگر نیز مشکل ایجاد می کند. در واقع چون تمام سنسورهای یخچال به قسمت برد برق متصل هستند این عیب قطعه باعث افزایش دما و یخ زدن داخل یخچال بدون یخ زدگی می شود. این قطعه حساس و اصلی نیز باید توسط تکنسین بررسی شود و با قطعه پارچه ای و مدل اصلی دستگاه جایگزین شود.

خرابی برد کنترل دما 

 هر گونه نقص در برد کنترل دما باعث اختلال در انتقال مداوم ولتاژ به سیستم خنک کننده دستگاه می شود و در نتیجه فضای داخلی یخچال بیش از حد سرد می شود. به همین ترتیب شاهد انجماد مواد غذایی در یخچال و به خصوص انجماد میوه ها در قسمت jamiyeva دستگاه خواهید بود. این مشکل و عیب دستگاه که عامل یخ زدگی داخل یخچال بدون یخ زدگی می باشد باید توسط تکنسین بررسی و بررسی شود و قطعه معیوب تعویض شود.

سخن پایانی  

وجود کوچکترین ایراد و اختلال در عملکرد هر یک از این قسمت های ذکرشده  می تواند علت یخ زدگی داخل یخچال و عدم استفاده از مواد غذایی داخل دستگاه باشد. همانطور که اشاره کردیم دلایل یخ زدن مواد غذایی که به دلیل خرابی این 5 قسمت حساس و اصلی دستگاه رخ داده است باید توسط تعمرکارات مجرب و نمایندگیهای معتبر یخچال فریزر بررسی شود.

توصیه می کنیم اگر در این زمینه و تعمیر لوازم برقی تخصص و تجربه کافی ندارید، بهتر است از دستکاری یخچال و تغییر تنظیمات آن خودداری کنید. زیرا تغییرات نادرست در دستگاه باعث بروز مشکلات و ایرادات دیگری در دستگاه خواهد شد.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.