مشکلات رایج یخچال و دلایل خرابی آن

تعمیر انواع یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و پکیج

۴ بازديد

 

یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه یخچال است که البته با خرید بهترین مارک می توان زمان تعمیر یخچال را به تعویق انداخت البته احتمال خرابی یخچال وجود دارد که برای این کار باید با یک تعمیرکار خبره و با تجربه تماس بگیرید.

تعمیر یخچال در منزل و محل

با وجود هزینه های بالای زندگی در تهران و شهرهای بزرگی مانند مشهد، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، شیراز و ... می توانید از خدمات آنلاین بهره مند شوید که یکی از آنها مربوط به تعمیرات یخچال است. با تماس با متخصصین علاوه بر عیب یابی می‌توانید از تعمیرکار درخواست کنید تا مشکلات یخچال از قبیل پارگی لاستیک، و یخ فریزر تخلیه را به راحتی برطرف کند. گاز، نشت آب از زیر یخچال و... پرداخت.

عیب یابی مشکلات رایج در تعمیر یخچال

یکی از کارهایی که قبل از تعمیر هر دستگاهی باید انجام شود، تشخیص دقیق مشکل است، در غیر این صورت علاوه بر طولانی شدن زمان تعمیر، حتی احتمال خرابی سایر قطعات و افزایش هزینه تعمیر نیز وجود دارد.

انواع مشکلات و خرابی یخچال فریزر و ساید بای ساید

اگرچه با خرید بهترین یخچال ایرانی یا خارجی می توان هزینه های تعمیر را کاهش داد و زمان تعمیر یخچال را به تعویق انداخت اما این دستگاه نیز مانند سایر لوازم خانگی مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و ... می باشد. خرابی قطعات آن که در ادامه به بررسی یک سری مشکلات می پردازیم.

موارد زیر باعث می شود با مشکل نشت آب زیر یخچال مواجه شوید.

 

گرفتگی لوله ورودی آب یا لوله تخلیه یخچال

سرمازدگی اپراتور یخچال

مسدود شدن فیلتر یخچال

گرفتگی لوله ورودی آب یا لوله تخلیه یخچال

یکی از مشکلات رایج در بین یخچال های جدید نشت آب است که بر خلاف یخچال های قدیمی مجهز به سیستم یخ ساز هستند. در واقع، اتصال لوله آب به یخچال برای نوشیدن آب آشامیدنی یا ساخت یخ گاهی باعث می شود که با یخ زدایی و نشت آب مواجه شوید. این اتفاق زمانی می افتد که این لوله های متصل به یخچال دچار گرفتگی شده و مواردی مانند رسوب آب داخل لوله یا شکستن و یخ زدن لوله باعث مسدود شدن لوله های متصل به یخچال و سپس نشت آب از زیر یخچال می شود. برای رفع مشکل کافی است 4 تا 5 ساعت یخچال را خاموش کنید تا یخ زدایی به خوبی انجام شود و اگر مشکل حل نشد باید شلنگ شکسته را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

 

انجماد اواپراتور یخچال

در زمان نشتی آب در صورت مواجه شدن با صدای وزوز به احتمال زیاد اپراتور در حال یخ زدن است و با بررسی آن توسط تکنسین مجرب و تعمیرکار متخصص این مشکل برطرف خواهد شد.

 

مسدود شدن فیلتر یخچال

نظافت یخچال باید هر چند وقت یکبار انجام شود که یکی از قسمت های مهم آن نظافت فیلتر یخچال می باشد که در صورت گرفتگی و انسداد باعث مشکل نشت آب از یخچال می شود. البته گاهی احتمال پوسیدگی فیلتر یخچال نیز وجود دارد که پس از بررسی و عیب یابی باید توسط تعمیرکار تعویض شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، یک سری موارد باعث نشتی آب از یخچال می شود، بنابراین بسیار مهم است که نصب یخچال باید توسط نمایندگی انجام شود.

نصب ناقص و نادرست دریچه ورودی و خروجی یخچال،

بخاری یخچال به درستی کار نمی کند

مشکلات سیستم یخ ساز و...

تجمع یخ و یخ زدگی در یخچال

افزایش دمای یخچال و از کار افتادن سیستم تبرید باعث تجمع یخ و یخ زدگی در فریزر می شود که در صورت رفع نشدن یک سری مشکلات دیگر از جمله فساد مواد غذایی و بوی بد آن به دنبال خواهد داشت.

برای جلوگیری از بروز این مشکل باید تعداد باز و بسته شدن درب یخچال را کاهش دهید زیرا در صورت ادامه این روند هوای بیشتری در داخل یخچال ایجاد می شود و باعث یخ زدگی یخچال می شود.

یکی از دلایل مهم ورود هوای بیرون به داخل یخچال، پارگی و شکستن لاستیک اطراف درب یخچال است. در چنین مواقعی برای تعویض لاستیک دور درب یخچال و کاهش هزینه های تعمیر یخچال باید سریعا با تعمیرکار تماس بگیرید.

سیستم خنک کننده یخچال کار نمی کند

یکی از ملزومات اصلی در یخچال های جدید وجود آب خنک کننده است که با وجود در دسترس بودن آب خنک کننده ممکن است به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر آسیب ببیند.

آب کافی در مخزن کولر آبی وجود ندارد

خرابی یا گرفتگی لوله های ورودی آب

خرابی شاسی کولر آبی

خرابی برد کنترل دستگاه

مشکل از ترموستات

در صورت کار نکردن خنک کننده آبی حتما در ابتدای کار سطح آب داخل مخزن را چک کنید و در صورت مسدود بودن لوله های ورودی آب حتما با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

صدای زیاد یخچال

 

صدای تق تق یخچال به خصوص در شب همه را آزار می دهد اما اگر این صدا بیش از حد باشد احتمال آسیب دیدن برخی از قسمت های یخچال وجود دارد. در صورت شنیدن صداهایی مانند هجوم آب، زوزه موتور یخچال، این صداها ناشی از موارد زیر است.

خرابی یا کثیفی فن کندانسور، فن اواپراتور، فن کمپرسور

خرابی رله راه اندازی یخچال

پایه های کمپرسور شل هستند

لوله های کمپرسور فرسوده

نیاز به شارژ مجدد گاز یخچال

نقص در یخ ساز

مصرف بالای برق یخچال

به طور متوسط ​​میزان برق و انرژی مصرفی یخچال فریزر و ساید بای ساید در نواسان بین 250 تا 470 کیلووات ساعت است. با تنظیم سطح خنک کننده یخچال، کمپرسور به طور موقت خاموش می شود، اما اگر سیم پیچ کمپرسور یا شیر انبساط یخچال مسدود شود، باعث از کار افتادن کمپرسور می شود که منجر به کارکرد مداوم کمپرسور و بالا رفتن  مصرف انرژی از آن می شود.

یک سری موارد باعث کاهش مصرف برق یخچال می شود که عبارتند از:

فاصله مناسب یخچال از دیوار برای جریان بهتر هوا

تعداد باز کردن درب یخچال را کاهش دهید

کاهش زمان خروج از درب یخچال

نگهداری مقدار مناسب غذا در یخچال

غذای داغ را در یخچال قرار ندهید

بوی بد یخچال

یکی از مشکلات مربوط به یخچال به دلیل بوی بدی است که شما بو می کنید. در واقع این بوی بد و نامطبوع ناشی از میکروب ها و باکتری هایی است که در اثر کپک زدن و فساد مواد غذایی به وجود می آیند، بنابراین باید هر چند وقت یک بار آن را تمیز کرد. یخچال را تمیز کنید و قسمت های داخلی یخچال را چک کنید زیرا بوی بد و نامطبوع آن ممکن است ناشی از موارد زیر باشد.

بوی نامطبوع شبیه بوی ماهی در یخچال: خرابی فن یخچال، کمپرسور یا سوختن رله استارت و سنسورهای یخچال علت این بو است.

بوی شیمیایی داخل یخچال: این بو به دلیل نشت گاز فریون است.

بوی سوختگی در یخچال: این بو در محفظه داخلی ایجاد می شود و دلیل اصلی آن گرم شدن بیش از حد سیم کشی برق است که در صورت رفع نشدن مشکل ممکن است با سوختن موتور یخچال همراه باشد

بوی پلاستیک سوخته در یخچال: این بو به دلیل خرابی ترموستات یا رله استارت باعث گرم شدن بیش از حد کویل های اپراتور و سرد نشدن داخل یخچال می شود.

یخچال داغ است

دلیل نگهداری مواد غذایی داخل یخچال سرد بودن آن است وگرنه گرم شدن یخچال باعث خراب شدن غذا می شود. اگر متوجه شدید دمای داخل یخچال نسبت به قبل گرمتر شده است به دلیل موارد زیر است.

پر بودن یخچال: اگرچه کم بودن مواد غذایی داخل یخچال باعث برفک دهان می شود، اما در این بین افزایش حجم مواد غذایی داخل یخچال نیز این مشکل را به همراه دارد.

یخ زدن کویل های اپراتور: در این حالت سیم پیچ کویل ها مسدود شده و عملکرد آن مختل می شود که منجر به سرد نشدن یخچال می شود.

خرابی فن اواپراتور

خرابی برد کنترل الکترونیکی

کندانسور یخچال کثیف است

معیوب بودن و سایش پلاستیک دور درب یخچال و...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.