آرشیو مهر ماه 1402

تعمیر انواع یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و پکیج

۱۱ بازديد

 

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که ماشین لباسشویی آبکشی قابل قبولی نداشته باشد! از نظرشما لیل این اختلال از موتور ماشین لباسشویی میباشد یا این که بقیه قطعات ماشین لباسشویی؟ آبکشی نکردن ماشین لباسشویی علت های فراوانی دارد. در اینگونه مواردی قطعات داخلی ماشین لباسشویی می بایست دقیق بررسی شوند

قفل در ماشین لباسشویی

قفل در ماشین در لباسشویی‌های خودکار وجود دارد. این قفل برای امنیت دستگاه در نظر گرفته شده و مانع از باز شدن در ماشین لباسشویی در هنگام شستن میشود. کار قفل در ماشین لباسشویی به‌این شکل میباشد که به برد اصلی و تایمر پیغام می دهد که در ماشین لباسشویی قفل بوده تا ماشین بتواند روند مراحل آبکشی را اعمال دهد.

زمانی که قفل در مشکل داشته باشد، پیغام آبکشی به برد اصلی منتقل نخواهد شد و آبکشی انجام نمیشود. در ماشین لباسشویی‌های نو که صفحه دیجیتالی دارد، این اشتباه با یک پیغام نمایش داده میشود. در حالتی‌که با اینگونه مشکلی روبه‌رو شدید، از تعمیرکاران زبده برای تعمیر لباسشویی خود کمک بگیرید.

برای آشنایی با قطعات مهم  لباسشویی اسنوا کلیک کنید.

خرابی تسمه محرک ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی‌های اتومات تسمه محرک وظیفه انتقال قدرت به سبد شستشو را دارد. انتقال قدرت بوسیله یک تسمه انجام یافته و نیروی موتور از این راه موجب چرخش دیگ و آبکشی ماشین لباسشویی گردد. وقتی که دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد یا این که آبکشی ماشین لباسشویی در گیر اختلال گردیده است، بایستی به سراغ این قسمت بروید. برخی اوقات تسمه ماشین لباسشویی بر تاثیر فشار بیش تر از حد در گیر مشکل می شود و در نهایت باعث به پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی شود. برای آنالیز کردن تسمه می بایست قسمت پشت ماشین را بررسی فرمایید.

آبکشی نکردن ماشین لباسشویی در خرابی کلاچ ماشین لباسشویی

کلاچ ماشین لباسشویی سبب اتصال موتور انتقال نیرو و دیگ می‌گردد. وقتی که کلاچ ماشین لباسشویی خراب شود. چرخش دیگ متوقف گردیده یا این که با کندی روبه‌رو شود. کلاچ ماشین لباسشویی ممکنه بر اثر فرسایش به‌مرور در گیر آسیب شود و در‌این حین صدایی مانند خراشیده شدن میدهد. هر هنگامی که تراشه یا این که خرده فلز تحت دستگاه پیدا شد و بوی سوختگی به مشامتان رسید، قطعا دستگاه را بدون صدا فرمایید. در این‌حالت کلاچ ماشین لباسشویی حاد گردیده و علت  آبکشی نکردن ماشین لباسشویی میتواند خرابی کلاچ باشد.برای دسترسی به کلاچ می بایست موتور ماشین لباسشویی بیرون آورید و این عمل را به عهده تعمیرکاران ماهر بسپارید

فعالیت نکردن کلاچ ماشین لباسشویی

فرسودگی و خرابی لوله ها و شیلنگ های لباسشویی؛ یک کدام از دست اندرکاران آبکشی نکردن ماشین لباسشویی که گاه علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی خرابی شیلنگ ماشین لباسشویی میباشد. رسوبات و املاح آب شهری موجب گرفتگی لوله تخلیه ماشین لباسشویی می گردد که در نهایت سبب جمع شدن آب در ماشین شود. همینطور هنگام نصب لوله‌های ورودی و خروجی ماشین لباسشویی بایستی به ارتفاع و طول شیلنگ ماشین لباسشویی توجه کرد. در صورتیکه طول شیلنگ یا این که ارتفاع آن از حد مجاز بیشتر باشد، ممکنه آب دقیق تخلیه نشود و بدنه ماشین لباسشویی گیر کند؛ براین اساس در اینگونه مواردی توصیه می کنیم لوله‌های خروجی ماشین لباسشویی را با دقت نگاه کنید تا هیچ تاب یا این که پیچ‌خوردگی نداشته باشد.

برای تعمیر پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا کلیک کنید.

 

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

شیر برقی ماشین لباسشویی یکی‌از قطعات مهم لباسشویی میباشد که آب ورودی به دستگاه را تهیه و تنظیم می‌نماید. پس از روشن شدن ماشین لباسشویی جریان برق به شیر برقی میرسد و به‌شکل اتومات موجب ورود آب به ماشین لباسشویی می‌گردد. آب از راه دیگ اصلی و جاپودری وارد ماشین لباسشویی گردد. برای کارکرد مطلوب ماشین لباسشویی دقت کنید که فشار بیش تر از اندازه به ماشین وارد نکنید. همینطور برای شستن کت و شلوار با ماشین لباسشویی یا این که پتو به طبع به وزن آن ها دقت  کرده تا فشاری به ماشین لباسشویی وارد نشود.خرابی شیر برقی موجب می‌گردد آب درست وارد ماشین لباسشویی نشود. به کار گیری مداوم و بیشتراز حد ماشین لباسشویی یا این که گرفتگی شیر و رسوبات، موجب وخیم شدن شیربرقی ماشین لباسشویی شود.

تهیه و تنظیم آب در ماشین لباسشویی بوسیله شیر برقی

در‌این نوشته‌ی علمی برخی از دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی را بررسی کردیم و انگیزه‌های متفاوت آن را شرح دادیم. درحالت‌کلی هنگامی که به نقص‌ آبکشی نکردن ماشین لباسشویی برمی‌خورید، می بایست در بالا لوله‌های ماشین لباسشویی را بررسی فرمایید. در شرایطی‌که گرفتگی در لوله‌ها مشاهده نکردید، ممکن میباشد اختلال از در یا این که موتور ماشین لباسشویی باشد. پیشنهاد می کنیم در اینگونه مواردی مسلما از تعمیر کاران زبده و متخصصین در این زمینه کمکم بگیرید.