8 مشکل رایج ماشین ظرفشویی

تعمیر انواع یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و پکیج

۸ بازديد
ماشین ظرفشویی یک روز مدرن است که باید در آشپزخانه ما وجود داشته باشد. آنها راحتی را ارائه می دهند و می توانند به طور موثر ظروف و ظروف شیشه ای ما را تمیز کنند. ماشین های ظرفشویی در مصرف انرژی کارآمد هستند، از مواد شوینده کمتری استفاده می کنند و به عنوان یک امتیاز اضافی، می توانند به طور موثری از شر میکروب ها خلاص شوند! مراقبت و نگهداری عمومی می تواند طول عمر ماشین ظرفشویی شما را افزایش دهد. در اینجا ما رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی و نحوه رفع آنها را به اشتراک می گذاریم (بدون نیاز به تعمیرکار!).
برای تعمیر ماشین ظرفشویی موریس و سفارش تعمیر ظرفشویی در منزل با پارس پشتیبان تماس بگیرید.
 
8 مشکل رایج ماشین ظرفشویی
رفع و راه‌حل‌های آسان که خودتان انجام دهید
 
  1. ظروف شما هنوز کثیف هستند
اگر متوجه شدید که ظروف و ظروف شیشه ای شما کثیف هستند یا با مواد باقی مانده پوشیده شده اند، اولین نکته این است که بررسی کنید که ماشین ظرفشویی خود را بیش از حد بار نکرده باشید. ظروف و ظروف نامناسب روی هم چیده شده اند که حرکت چرخشی بازوهای اسپری را محدود می کنند، می توانند باعث کثیف شدن ظروف شوند.
 
به ماشین ظرفشویی خود چرخه سرکه بدهید
بازوهای اسپری و مهر و موم درب را بررسی کنید تا مطمئن شوید کثیفی، گریس یا زباله وجود ندارد. کاملا پاک کنید. سعی کنید یک چرخه کامل آب گرم را با 2 فنجان سرکه سفید به ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید.
 
بازوهای اسپری مسدود شده را تمیز کنید
اطمینان حاصل کنید که بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی شما می توانند به راحتی و بدون مانع بچرخند. گاهی اوقات آنها با بقایای مواد غذایی مسدود می شوند. به سادگی آنها را بردارید و با آب گرم و صابون و یک اسکراب سبک با یک مسواک قدیمی تمیز کنید. ممکن است برای رها کردن هر گونه زباله از سوراخ بازوی اسپری به یک پاک کننده سیم یا لوله نیاز داشته باشید. اگر بازوهای اسپری فرسوده هستند، می توانید به راحتی آنها را تعویض کنید.
 
فیلتر خود را بررسی کنید
فیلتر خود را مرتباً خارج کرده و تمیز کنید. به سادگی از ماشین ظرفشویی خود خارج کنید (معمولاً در زیر قفسه ها قرار دارد و معمولاً با یک کلاهک پیچشی وصل می شود). سپس، زیر آب داغ کاملا بشویید. برای از بین بردن زباله های به دام افتاده از یک برس مو استفاده کنید.
 
  1. ظروف شما خشک نمی شوند
ظروف شما باید پس از اتمام چرخه شست و شو، تمیز و درخشان باشند. بنابراین، اگر متوجه شدید که آنها هنوز مرطوب هستند یا به اندازه کافی خشک نیستند که فوراً کنار گذاشته شوند، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:
 
اطمینان حاصل کنید که مواد شوینده در ماشین ظرفشویی خود دارید
مواد شوینده یا قرص های ظرفشویی برای تمیز کردن ظروف شما طراحی شده اند. با این حال، کمک شستشو از لکه بینی جلوگیری می کند و خشک شدن را افزایش می دهد. کمک شستشو (یا عامل شستشو) یک سورفکتانت است - کمک می کند آب به آرامی از روی ظروف شما خارج شود تا رگه و لکه شسته شود.
 
وقتی چرخه تمام شد درب ماشین ظرفشویی خود را تا حدی باز کنید
این به آزاد شدن بخار باقی مانده کمک می کند. اگر بخار حاصل از شستشوی شما در دستگاه محبوس بماند، رطوبت می تواند به سرعت بر روی ظروف و لیوان شما نشست کند.
 
ظروف خود را با فضای زیادی بین آنها بچینید
ازدحام بیش از حد و روی هم چیدن نادرست می تواند باعث شود که آب و بخار در ظروف شما محبوس شود. فضای کمی باعث بهبود گردش آب و هوا می شود. در نتیجه ظروف شما سریعتر خشک می شوند.
 
3. لیوان ها و ظروف شما دارای لکه های آب هستند
لکه های آب سرسخت روی لیوان ها و ظروف تمیز یک مشکل رایج است. اینها معمولاً نتیجه آب سخت هستند. محتوای مواد معدنی بیش از حد در منبع آب شما می تواند با تبخیر آب در طول چرخه خشک کردن، بقایای قابل مشاهده (و نامناسب) باقی بگذارد. چند راه حل ساده وجود دارد که می توانید سعی کنید این مشکل را به حداقل برسانید: کمتر از مواد شوینده ظرفشویی استفاده کنید.
مقدار زیاد آن می تواند باقیمانده صابون را از بین ببرد. ما فرمول‌های غلیظی را توصیه می‌کنیم که در آن فقط مقدار کمی ماده شوینده برای نتایج بزرگ مورد نیاز است.از کمک شستشو استفاده کنید - این کمک می کند تا آب اضافی را از بین ببرید و از تجمع مواد معدنی جلوگیری کنید. ما کمک آبکشی Aktivo را توصیه می کنیمنمک نرم کننده آب را به ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید. این کار آب را برای تمیز کردن بهتر نرم می کند و از ایجاد لک و رگه جلوگیری می کند. توجه: نمک نرم کننده برای مخزن نمک اختصاصی مناسب است. ابتدا دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید.

 4. ماشین ظرفشویی شما نشتی دارد
اگر متوجه جمع شدن آب در اطراف واحد خود شدید، ممکن است نشتی داشته باشید که نیاز به توجه دارد. مهر و موم درب خود را بررسی کنیددرب ماشین ظرفشویی خود را باز کنید و چک کنید که مهر و موم آن ترک خورده، آسیب دیده یا ساییده نشده باشد. اگر مهر و موم شما آسیب دیده است، می توانید به راحتی آن را جدا کرده و تعویض کنید. می توانید درزگیرهای جایگزین برای همه برندهای پیشرو ماشین ظرفشویی را در اینجا پیدا کنید.شیلنگ های تخلیه خود را بررسی کنیددر طول چرخه عمر آن، اتصالات و شیلنگ های ماشین ظرفشویی ممکن است شل شوند. شیلنگ تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محکم وصل شده و ترک یا خرابی ندارد. اطمینان حاصل کنید که گیره های شلنگ خود را محکم کنید (در صورت نیاز سفت کنید). شیلنگ های ترک خورده به راحتی از Statewide قابل تعویض هستند. 
شیر ورودی آب را تعویض کنیددریچه ورودی آب به گونه ای طراحی شده است که آب را در طول یک چرخه به داخل ماشین ظرفشویی جریان می دهد. اگر دریچه ورودی آب به درستی باز یا بسته نشود، ماشین ظرفشویی همچنان با آب پر می شود و باعث نشتی و سرریز شدن آن می شود. شیر ورودی آب معیوب را می توان تعویض کرد. از تراز بودن ماشین ظرفشویی خود اطمینان حاصل کنیداگر ماشین ظرفشویی شما تراز نباشد، آب می تواند در زیر دستگاه شما جمع شود و جمع شود. برای بررسی اینکه آیا این مشکل وجود دارد، سطحی را در پایین ماشین ظرفشویی خود قرار دهید. سطوح را برای تعمیر تنظیم کنید. 
5. ماشین ظرفشویی شما بوی بدی می دهد
هیچ چیز بدتر از یک ماشین ظرفشویی بدبو نیست! خوشبختانه، چند راه حل ساده وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که ماشین ظرفشویی شما بوی تازه و تمیزی دارد. ماشین ظرفشویی خود را کاملا تمیز کنیدبا فیلتر تخلیه خود شروع کنید. فیلتر تخلیه شما معمولا در زیر قفسه های پایینی ماشین ظرفشویی شما قرار دارد. برداشته و در آب گرم و صابون بشویید. از یک برس پرزدار برای پاک کردن هر گونه زباله های انباشته شده استفاده کنید. پس از آن، قبل از اینکه فیلتر تخلیه را وارد کنید، مطمئن شوید که فاضلاب شما تمیز و عاری از زباله و مواد غذایی است.بازوهای اسپری خود را بردارید و در آب گرم و صابون تمیز کنید.
سوراخ های مسدود شده را با یک مسواک قدیمی یا لوله پاک کن به آرامی تمیز کنید.در نهایت، داخل ماشین ظرفشویی خود را با آب گرم و صابون و برس اسکراب بشویید. همچنین می توانید قفسه ها و واشر درب ها را پاک کنید.تمیز کردن عمیق با چرخه سرکهابتدا یک چرخه کامل آب گرم را با 2 فنجان سرکه سفید اضافه کنید. خواص اسیدی سرکه به بریدن چربی و از بین بردن تجمع مواد شوینده و رسوبات کمک می کند. همچنین می توانید چند قطره اسانس مرکبات را به سرکه اضافه کنید.
به عنوان مثال می توان از لیمو یا پرتقال به دلیل بوی تازه و خواص ضد میکروبی آنها استفاده کرد. پس از تمیز کردن، درب را باز بگذارید، سپس اجازه دهید ماشین ظرفشویی در هوا کاملا خشک شود. انجام این کار به صورت دوره ای ایده خوبی است.جرم گیری ماشین ظرفشویی شمارسوب زدایی ماشین ظرفشویی به شما کمک می کند تا دستگاه شما را به اوج بازدهی خود برگرداند - همچنین این یک راه عالی برای بوی بد و تمیز کردن دستگاه شما است! ما رسوب زدایی ماشین ظرفشویی + ماشین لباسشویی اکتیو را برای از بین بردن موثر رسوبات و کثیفی توصیه می کنیم. به نوبه خود باعث افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی شما می شود. این کار واحد شما را از شر بوی بد خلاص می کند - آن را تازه و تمیز می کند.
 6. ماشین ظرفشویی شما تخلیه نمی کند
اگر ماشین ظرفشویی خود را باز کردید و حوضچه ای از آب در پایین پیدا کردید، می توانید این نکات عیب یابی را امتحان کنید. ابتدا ماشین ظرفشویی خود را برای بار دوم روشن کنید. ماشین ظرفشویی که به طور ناگهانی به دلیل قطع برق یا چیزی غیرمنتظره خاموش شده است، می تواند به این معنی باشد که چرخه کامل نشده است.سامپ (در نزدیکی پشت دستگاه یا در قسمت پایین وان) را بررسی کنید. آب اضافی را با استفاده از یک ظرف کوچک خارج کنید و ذرات یا بقایای مواد غذایی به دام افتاده را بررسی کنید.مطمئن شوید که فاضلاب سینک آشپزخانه شما گرفتگی ندارد. اگر سیستم دفع زباله دارید، آن را اجرا کنید تا سیستم تخلیه تخلیه شود.
به طور معمول، ماشین ظرفشویی به همان سیستم تخلیه زباله تخلیه می شود. اگر مشکل یا انسداد در سیستم دفع شما وجود داشته باشد، می تواند تخلیه ماشین ظرفشویی را تحت تاثیر قرار دهد.در نهایت، فیلترهای مسدود شده معمولاً باعث می شود ماشین ظرفشویی به طور موثر تخلیه نشود. آن را بردارید و با آب گرم و صابون بشویید تا هرگونه تجمع و باقیمانده از بین برود. این ایده خوبی است که فیلترهای خود را به صورت هفتگی تمیز کنید. 
7. ماشین ظرفشویی شما مواد شوینده پخش نمی کند
این می تواند با پودر یا غلاف های ظرفشویی که در محفظه مواد شوینده قرار می گیرند اتفاق بیفتد. ممکن است آب کافی برای حل و پخش غلاف ها وارد محفظه نشود. می توانید سعی کنید از پودر کمتری استفاده کنید یا به مایع تبدیل کنید. ما پودر ماشین ظرفشویی Ultra Concentrate Aktivo را توصیه می کنیم - فرمول فوق غلیظ آن حاوی آنزیم ها به این معنی است که فقط مقدار کمی مورد نیاز است. 8. 8.ماشین ظرفشویی شما سر و صدای زیادی ایجاد می کند
اگر ماشین ظرفشویی شما که زمانی ساکت بود شروع به تولید صداهای بلند کرد، به قسمت های داخلی خود نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که همه آنها به درستی کار می کنند. بازوهای اسپری باید آزادانه بچرخند، مهر و موم و حلقه های یاتاقان باید در جای خود قرار گیرند. اگر صدا ادامه پیدا کرد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از یک متخصص کمک بگیرید تا پمپ و موتور خود را بررسی کند. حتی بهترین ماشین‌های ظرفشویی هم اگر به درستی بارگیری نشوند، نتیجه نمی‌دهند. نکات ما را دنبال کنید تا ماشین ظرفشویی خود را به روش صحیح بارگیری کنید. 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.