تعمیر پکیج ناوین

تعمیر انواع یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و پکیج

۷ بازديد

برند ناوین (navien) یکی از برندهای کمتر شناخته‌شده در عرضه پکیج و آبگرمکن در بازار ایران است که تعمیرکاران «پارس‌پشتیبان» آشنایی خوبی با ویژگی‌های فنی آن دارند و تجربه زیادی از مشکلات رایجی که مصرف‌کنندگان در استفاده از این نوع پکیج با آن دست به گریبان هستند، دارا هستند.

 

پارس‌پشتیبان با دارا بودن نمایندگی تعمیر پکیج ناوین، خیال شما را از هر جهت راحت کرده است. در صورت وجود مشکل بهتر است برای تعمیر پکیج خود هر چه زودتر اقدام کنید تا هزینه تعمیر و خسارات وارده بر آن را به حداقل برسانید. در این مقاله به مهمترین نکات در مورد تعمیر پکیج ناوین می‌پردازیم.
برای تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما وتعمیر پکیج ناوین با پارس پشتیبان تماس بگیرید 

 

مشکلات رایج در پکیج های ناوین 

پکیج دستگاه حساسی است و افراد معمولی نباید اقدام به تعمیر یا حتی باز کردن آن نمایند. با این وجود اطلاع از برخی از مشکلات رایج و نحوه‌ی تعمیر پکیج ناوین، کمک می‌کند تا از حال پکیج خود بیشتر آگاه شوید و استفاده‌ی بهتر و مفیدتری از آن داشته باشید. مشکلات رایج در پکیج های ناوین عبارت هستند از:

۱- نشت آب از بالای پکیج ناوین

نشت آب از بالای پکیج ناوین، از معدود مشکلات آن است. در این مورد ممکن است لوله‌های ورودی آب سرد یا خروجی آب گرم شل شده باشند یا شیر T&P از کار افتاده باشد و حتی شیر ورودی، نشتی داشته باشد.

۲- نشت آب از پایین پکیج ناوین

یک پکیج ناوین که از پایین نشتی دارد معمولاً دچار نشتی واشر عنصر گرمایش الکتریکی یا خروج آب از طریق لوله سرریز شده است؛ زیرا دریچه T&P برای آزاد کردن فشار اضافی در مخزن باز می‌شود. در برخی موارد هم مخزن پکیج نشتی دارد و تنها راه حل، تعویض مخزن پکیج است. در رابطه با این مشکل بهتر است به کمک یک متخصص برای عیب ‌یابی پکیج ناوین اقدام کنید.

۳- عدم وجود آب گرم در لوله‌ها

در بیشتر موارد آب در پکیج ناوین توسط دو عنصر گرمایش، گرم می‌شود. شایع‌ترین دلیل عدم وجود آب گرم، قطع‌کننده‌ی مدار است که ابتدا باید جعبه قطع‌کننده را بررسی کنید. اگر این کار راهگشا نبود، ممکن است عناصر گرمایشی خراب شده باشند و نیاز به تعویض داشته باشند. همچنین ممکن است مشکل از کلید محدود یا تنظیم مجدد ترموستات باشد.

تعمیر پکیج ناوین

۴- آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود

اگر با تنظیم ساده‌ی دما نمی‌توانید آب را به اندازه‌ی کافی گرم کنید، به احتمال زیاد مشکل از ترموستات است. در مدل‌های الکتریکی پکیج ناوین، ترموستات معمولاً در پشت یک پنل دسترسی در کنار مخزن و یک لایه عایق پنهان می‌شود.

در طول ماه‌های سرد زمستان، ممکن است لازم باشد دمای ترموستات را کمی افزایش دهید زیرا آب گرم با عبور از لوله‌های سردتر، سریع‌تر خنک می‌شود. بنابراین اگر در فصل زمستان هستید، باید دما را بالاتر از حد تابستان تنظیم کنید. سایر دلایل احتمالی برای نداشتن آب گرم کافی عبارتند از:

  • ترموستات معیوب
  • المنت معیوب
  • سیم کشی شل
  • کوچک بودن مخزن پکیج برای خانه‌ و ظرفیت مورد انتظار شما

تعمیر پکیج ناوین در منزل

۵- آب خیلی داغ است

دلیل این مشکل هم احتمالاً مربوط به ترموستات پکیج ناوین است و باید در صورت نیاز آن را مجدداً تنظیم کنید. این کار ممکن است هنگام انتقال از فصل سرد به گرم نیز مورد نیاز باشد. اگر نمی‌توانید دمای آب را به اندازه کافی پایین بیاورید، ممکن است لازم باشد ترموستات خود را تعویض کنید یا ممکن است نوعی مشکل سیم‌کشی وجود داشته باشد. توصیه می‌شود در این صورت برای تعمیر پکیج ناوین خود با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

۶- گرم شدن دوباره‌ی آب خیلی زمان می‌برد

این یکی از معایب پکیج های ناوین است. به طور متوسط، زمان لازم برای گرم کردن مجدد کل منبع آب ممکن است در این پکیج ها زیاد باشد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا آب گرم شود می‌تواند بین مدل‌های مختلف کمی متفاوت باشد. مدل‌های جدیدتر معمولاً بهتر هستند.

اگر بازیابی آب گرم بیشتر از حد معمول طول بکشد، ممکن است مشکلی مانند وجود رسوب در عناصر گرمایش یا خرابی ترموستات رخ داده باشد یا برخی قطعات نیاز به تعویض داشته باشند.

۷- فشار کم آب گرم

اغلب کسانی که گزارش فشار آب گرم پایین را می‌دهند، خانه آنها دارای لوله‌کشی قدیمی‌ با لوله‌های گالوانیزه با قطر ۲/۱ اینچ است که به پکیج وارد و از آن خارج می‌شود. از آنجایی که فشار آب به طور خودکار محدود می‌شود، تنها راه حل، نصب لوله‌های مدرن ۴/۳ اینچی است که اجازه می‌دهد آب بیشتری از آن عبور کند. رسوبات کلسیم و زنگ زدن در داخل لوله‌کشی یا هواکش سینک نیز ممکن است در کاهش فشار آب گرم نقش داشته باشند.

۸- پکیج ناوین صداهای عجیبی تولید می‌کند

اگر صدای ترکیدن، خش خش، کوبیده شدن یا سایر صداهای عجیب و غریب از پکیج خود می‌شنوید، بیشتر به دلیل تجمع رسوب بر روی عناصر گرمایشی یا رسوب بیش از حد در کف مخزن است. سایر علل صداها عبارتند از نشتی، فشار بیش از حد داخل مخزن یا سر و صدای لوله‌ها به دلیل انبساط یا انقباض معمولی.

هنگامی که پکیج شما صدا ایجاد می‌کند، معمولاً ضرر خاصی ندارد اما باید به دنبال علت آن باشید و اگر صداها ادامه داشت با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیر پکیج ناوین در تهران

۹- آب کثیف یا زنگ زده است

آب داغ زنگ زده اغلب نشانه خوردگی میله آند یا حتی خود مخزن است. در این وضعیت، اگر پکیج شما تعمیر نشود، به احتمال زیاد در زمانی که خوردگی آنقدر جدی شد که مخزن نشت کند، نیاز به تعویض خواهد داشت. تعویض میله آند آسان است و می‌تواند سال‌ها به طول عمر پکیج ناوین شما اضافه کند. اگر آب زنگ‌زده نیست اما کثیف است یا تغییر رنگ داده، ممکن است دلیل آن تجمع رسوب روی عناصر گرمایشی باشد. رسوبی که راه خود را به خروجی آب گرم باز می‌کند.

۱۰- آب داغ بدبو

به احتمال زیاد آب داغ بدبو به دلیل وجود باکتری در مخزن است. خانه‌هایی که از آب چاه به عنوان منبع آب استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض بوی بد آب هستند. شستشوی دوره‌ای مخزن پکیج ممکن است به طور موقت کمک کند اما برای رفع بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد از آب گرم، احتمالاً باید میله آند را تعویض کنید. یک راه حل سریع که در این مواقع ممکن است مناسب باشد، افزایش دمای آب به حدود ۱۴۰ درجه برای از بین بردن باکتری‌های باقیمانده است.

علت خاموش شدن پکیج ناوین

ممکن است پکیج ناوین شما به صورت خود به خود خاموش شود در این صورت مشکل یکی از موارد زیر است:

1.گرفتگی لوله های مربوط به گرمایش پکیج

2.خرابی و مشکلات پمپ پکیج(در صورت سوختن پمپ، پکیج ناوین روشن نخواهد شد.)

3.هواگیری نکردن پکیج

4.افت فشار گاز

5.کمبود آب موجود در مدار دستگاه

6.خرابی ترموستات

7.خرابی الکترود یود دستگاه

برای بررسی مشکل خاموش شدن خودبه خودی پکیج ناوین خود با متخصصان پارس پشتیبان تماس بگیرید. ما به صورت مشکل را تشخیص داده و پکیج شما را تعمیر خواهیم کرد.

نحوه هواگیری پکیج ناوین

برای هواگیری پکیج ناوین ابتدا پکیج را خاموش نموده و بعد ظرف بزرگی زیر آن قرار دهید. با پیچ گوشتی خلاف جهت عقربه های ساعت سعی کنید پیچ هواگیری آن را باز کنید. پس از اتمام کار پیچ را در جهت عقربه ساعت چرخانده و پکیج را روشن نمایید.

رفع خطاهای پکیج ناوین

اگر پکیج ناوین دارید ممکن است با یکی از خطاهای زیر مواجه شوید:

خطا 01

افزایش مدار گرمایش دستگاه

خطا 02

افت فشار مدار گرمایش

خطا 03

مشکل در جرقه زدن

خطا 04

مشکل در تشکیل شعله

خطا 05

باز بودن مدار

خطا 06

اتصال کوتاه مدار

خطا 07

باز بودن مدار و مشکل آب مصرفی

خطا 08

اتصال کوتاه مشکل آب مصرفی

خطا 09

قطعی فن

خطا 10

مسدود بودن دودکش

خطا 12

مشکل در احتراق

خطا 13

قطعی سوئیچ جریان آب

خطا 15

قطع بودن برد کنترل

خطا 16

افزایش بیش از حد دما تجهیزات پکیج

خطا 17

مشکل در تنظیمات Dip Switch

تنظیمات دمای پکیج ناوین

برای تنظیم پکیج ناوین در زمستان و کاهش مصرف انرژی می‌توانید آن را به صورت ساعتی تنظیم کنید به عنوان مثال ساعاتی که در خانه نیستید پکیج را جوری تنظیم کنید که خاموش باشد و 1 ساعت قبل بازگشت شما به منزل به صورت خود به خود روشن شده تا خانه گرم شود.

هزینه تعمیرات پکیج ناوین

برای کاهش هزینه تعمیرات پکیج ناوین بهترین راه این است که به طور مستمر و مدوام اقدام به سرویس پکیج ناوین کنید تا از هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود. در پارس‌پشتیبان برای تعیین هزینه تعمیر پکیج خود باید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بعد از اطلاع از جزئیات و بررسی نکات فنی، هزینه تعمیر پکیج به صورت تقریبی به شما اعلام گردد.

 تعمیرات پکیج ناوین در محل

نحوه برقراری ارتباط با پارس‌پشتیبان

تکنیسین‌های پارس‌پشتیبان دارای تجربه بسیار زیادی در تعمیر پکیج ناوین در تهران در مدل‌های مختلف هستند و آزمون‌های سخت پارس‌پشتیبان را با موفقیت سپری کرده‌اند. برای برقراری ارتباط با نمایندگی تعمیر پکیج ناوین در پارس‌پشتیبان می‌توانید از دو طریق زیر اقدام کنید و تعمیرات پکیج ناوین در محل را به ما بسپارید:

  • روش اول: تماس با یکی از شماره تلفن‌های پارس پشتیبان و درخواست پشتیبانی یا مشاوره 
  • روش دوم: درخواست حضور کارشناس در محل با استفاده از پر کردن فرم مخصوص تعمیر لوازم خانگی . بعد از پر کردن این فرم، کارشناسان پارس‌پشتیبان بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول تعمیر پکیج ناوین

آیا تعمیر پکیج ناوین در پارس پشتیبان با گارانتی انجام می شود؟

بله. در صورت هر گونه خرابی مجدد در فاصله کوتاه پس از تعمیر، پارس پشتیبان خود را موظف می‌داند که بدون دریافت هزینه، به تعمیر دستگاه بپردازد.

آیا پارس پشتیبان دارای نمایندگی تعمیر پکیج ناوین است؟

بله. کلیه تعمیرکاران پارس پشتیبان دوره تعمیر پکیج ناوین را گذرانده‌اند و پکیج شما را به بهترین وجه تعمیر خواهند کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.